مگان مارکل و کیت میدلتون در فهرست ۲۵ زن تاثیرگذار مجله «ووگ»

این فهرست سالیانه، می‌کوشد زنانی را که «راه آینده‌ای برابرتر را هموار کرده‌اند» گرامی بدارد

مگان مارکل و کیت میدلتون به دلیل کارهای نیکوکارانه خود در لیست زنان برتر مجله «ووگ» قرار گرفتند - Laurence Griffiths / AFP

مجله «ووگ بریتانیا» نام مگان مارکل و کیت میدلتون را به دلیل کارهای نیکوکارانه آنان در فهرست ۲۵ زن تاثیر گذار سال ۲۰۲۱ قرار داده است. این فهرست سالیانه که در شماره ماه سپتامبر این مجله منتشر می‌شود، می‌کوشد زنانی را که «راه آینده‌ای برابرتر را هموار کرده‌اند» گرامی بدارد.

دوشسِ کمبریج در پی راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی جدید به نام «مرکز بنیاد سلطنتی برای دوران اوایل کودکی» در ماه ژوئن به این فهرست راه پیدا کرد. این مرکز می‌کوشد در مورد تاثیر پنج سال اول زندگی بر رشد کودک ایجاد آگاهی کند. این مسئله در پی آن مطرح شد که برخی پژوهش‌ها نشان داد بین این سال‌ها و بعضی از چالش‌هایی که مردم در بزرگسالی با‌ آن‌ها روبه‌رو می‌شوند (همچون اعتیاد، وضعیت بد بهداشت روانی و گرایش به خشونت) رابطه وجود دارد.

داوران این مجله اعلام کردند:‌ «با توجه اینکه در دوران قرنطینه بخش‌های پرزرق‌وبرق وظایف خانواده سلطنتی معلق شده بود، این اعمال خیریه کیت بود که او را در تیتر رسانه‌ها قرار داد نه انتخاب‌هایش در زمینه مد.»

در ادامه می‌خوانیم: «او از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا استفاده کرد تا کارزارهایی عمده درباره موضوع رشد دوران اوایل کودکی راه بیندازد و اقدام‌های خود در زمینه رفع شرم از صحبت درباره بهداشت روانی را ادامه دهد و در ضمن به کسانی که با آسیب روانی (تروما) کودکی زندگی می‌کنند، یاری برساند.»

دوشسِ ساسکس که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم در این فهرست حضور داشت، به دلیل «کارهای نیکوکارانه گسترده» و اولین کتابی که برای کودکان نوشت (نیمکت) در این فهرست جای گرفت. 

این مجله نوشت: «ظاهرا در ۱۲ ماه گذشته در این کشور درباره هیچ زنی به اندازه مگان،‌ دوشس ساسکس، صحبت نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داوران افزودند: «او علاوه بر کارهای نیکوکارانه گسترده خود، قراردادهایی با نت‌فلیکس و اسپاتیفای بست و یک کتاب کودکان نوشت. هدف مشترک همه این اقدام‌ها تشویق برابری بود.»

این مادر دو فرزند با وجود اینکه در سال ۲۰۲۰ وظایف خود به عنوان عضو ارشد خانواده سلطنتی را کنار گذاشت، همچنان به همکاری با چند سازمان خیریه مستقر در بریتانیا ادامه می‌دهد.

در ماه مارس، اسمارت ورکز، سازمان خیریه‌ای که به زنان برای مصاحبه‌های شغلی و لباس‌های لازم آموزش می‌دهد تا به آنان برای بازگشت به بازار کار یاری برساند، اعلام کرد که مگان برای زنانی که این سازمان به آن‌ها کمک کرده یادداشت‌هایی دست‌نویس فرستاده است تا بابت دستاوردهایشان به آن‌ها تبریک بگوید. 

او در ضمن هنوز از «می‌هیو» نیز حمایت می‌کند که یک سازمان خیریه برای حیوانات و حامی سگ‌ و گربه‌های آسیب‌پذیر و صاحبان آن‌ها است. 

از دیگر چهره‌هایی که نامشان در فهرست آمده، فی‌کی‌ای توئیگزِ، خواننده، است. خانم توئیگز در دسامبر ۲۰۲۰ از دوست‌پسر سابقش، شیا لبوف، به اتهام سوءاستفاده، ضرب و جرح جنسی، حمله فیزیکی و آسیب عاطفی به طور علنی شکایت کرد.

جوئلی بریرلی، بنیان‌گذار و مدیر کل سازمان «پرگننت دن اسکرود» (وقتی حامله شدی پدرت در می‌آید) به دلیل ایجاد آگاهی در مورد بارداری و تبعیض علیه مادران به این فهرست راه یافت.

داوران اعلام کردند: «خانم بریرلی این ماموریت را برای خود قرار داده است که زندگی زنان شاغل را نه فقط منصفانه‌تر که آسان‌تر کند؛ از مقابله با دولت برای تغییر قوانین در زمینه تامین مهدکودک‌‌ گرفته تا مبارزه برای شرایط منعطف کاری برای همگان.»

زارا محمد، اولین زنی که دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا شد، به دلیل «بنیان نهادن بنای آینده‌ای برابرتر» در فهرست جای گرفت. خانم محمد به این مجله گفته است: «در مورد زیر سرکوب بودن زنان مسلمان کلیشه‌های بسیاری وجود دارد.»

او افزود: «من آمده‌ام تا این تصور را در هم بشکنم. ما خودمان خواهیم گفت که و نماینده چه هستیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی