ملاله یوسف‌زی ازدواج کرد

ملاله یوسف‌زی با انتشار تصاویری از مراسم ازدواجش، نوشت: «برای قدم زدن در مسیر پیشِ رو بسیار هیجان‌زده‌ام.»

ملاله سال گذشته از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد ‌و همراه با خانواده‌اش در بریتانیا زندگی می‌کند‌ـ عکس از توییتر @Malala

ملاله یوسف‌زی، یکی از دختران جریان‌ساز جهان و برنده جایزه صلح نوبل، از برگزاری مراسم ازدواجش خبر داد. او با انتشار عکس‌هایی از مراسم ازدواجش در توییتر، نوشت:‌ «امروز یک روز ارزشمند در زندگی من است. من و آسر ازدواج کردیم تا برای همیشه با یکدیگر شریک باشیم. ما مراسم کوچکی داشتیم، در خانه‌مان در بیرمنگام با خانواده‌هایمان جشن گرفتیم و برای قدم زدن در مسیر مشترک پیش رویمان بسیار هیجان‌زده‌ایم. لطفا برایمان دعا کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملاله یوسف‌زی متولد سال ۱۹۹۷ در پاکستان است. طالبان او را که در کشورش کارزار حق تحصیل دختران را به راه انداخته بود، ۹ اکتبر ۲۰۱۲ در راه بازگشت از مدرسه ترور کرد. پس از آن، ملاله همراه خانواده‌اش برای درمان از پاکستان خارج شد و در سال ۲۰۱۴، به پاس تلاش‌هایش در زمینه حق تحصیل کودکان، او و کایلاش ساتیارتی به‌طور مشترک جایزه صلح نوبل را دریافت کردند.

ملاله سال گذشته از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد. این فعال اجتماعی همراه با خانواده‌اش در بیرمنگام زندگی می‌کند. امسال، تصویر او روی جلد شماره ژوییه مجله معروف ووگ بریتانیا منتشر شد. ملاله در گفت‌و‌گو با این نشریه، با اشاره به اینکه هنوز در مورد برنامه آینده زندگی‌اش تصمیمی نگرفته است، گفته بود: «همیشه از خودم می‌پرسم من بعد از این، کجا خواهم بود؟ آیا به زندگی در بریتانیا ادامه می‌دهم یا به پاکستان برمی‌گردم؟ یا شاید به کشوری دیگر.»

بیشتر از زندگی