شهرآورد میلان معروف به دلامادونینا؛ جذاب اما بدون برنده

میلانی‌ها پس از دریافت گل، خیلی سریع واکنش نشان دادند و در دقیقه ۱۷، به گل تساوی دست یافتند

اینزاگی، سرمربی اینتر، معتقد است که حق آن‌ها بیش از یک امتیاز بود و باید در این مسابقه پیروز می‌شدند - Tiziana FABI / AFP

حساس‌ترین رقابت فوتبالی در هفته دوازدهم سری آ ایتالیا در شهرآورد میلان بین دو تیم اینترمیلان و آ.ث. میلان در ورزشگاه سن سیرو پیگیری شد و دیدار حساس این دو تیم در پایان، با نتیجه مساوی یک‌ بر یک به پایان رسید.

پس از گذراندن دورانی سخت به دلیل همه‌گیری کرونا، هواداران این دو تیم پرطرفدار ایتالیایی موفق شدند برای حمایت از تیمشان در ورزشگاه به شکلی گسترده حضور یابند. برای تماشای این دیدار جذاب، ۵۷ هزار نفر به استادیوم سن سیرو رفتند و به دلیل میزبانی میلان در این مسابقه، بیشتر آن‌ها هواداران آث میلان بودند؛ اما این تیم مهمان بود که بازی را بهتر آغاز کرد و بازی درخشان چالهان اوغلو، هافبک ترک‌تبار تیم اینتر که در این فصل از تیم رقیب به جمع نراتزوری‌ها اضافه شده است، کاملا مشهود بود.

اینتر خیلی زود و در دقیقه ۱۱، روی اشتباه کسیه یک ضربه پنالتی به دست آورد و چالهان اوغلو موفق شد گل اول را از روی نقطه پنالتی برای اینتر به ثمر برساند. شادی پس از گل او خشم و اعتراض هواداران میلان را به همراه داشت. او پس از به ثمر رساندن گل، دست‌ها را به سمت گوش‌هایش برد و با نشان دادن اینکه صدایی از سمت هواداران تیم میزبان شنیده نمی‌شود، آن‌ها را تحریک کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تابستان گذشته، چالهان اوغلو حاضر نشد قراردادش با میلان را تمدید کند و راهی تیم رقیب شد و از نظر هواداران میلان، یاغی شناخته می‌شود. چالهان اوغلو با به ثمر رساندن این گل، پس از کرسپو، رونالدو و زلاتان، چهارمین بازیکنی شد که پس از ترک تیم رقیب و در اولین دربی میلان، موفق می‌شود گل بزند.

میلانی‌ها پس از دریافت گل، خیلی سریع واکنش نشان دادند و در دقیقه ۱۷، به گل تساوی دست یافتند؛ زیرا روی یک ضربه ایستگاهی و شروع دوباره، دی فرای، مدافع اینتر، به‌‌اشتباه با ضربه سر دروازه خودشان را باز کرد و بازی مساوی شد.

با این حال، در نیمه نخست، اینتر تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۲۵ مسابقه بازهم صاحب یک ضربه پنالتی شد اما لئوتارو مارتینز نتوانست آن را به گل تبدیل کند. در ادامه بازهم بارلا و مارتینز فرصت‌های گلزنی دیگری برای اینتر را از دست دادند تا نیمه نخست با همان نتیجه مساوی تمام شود.

در نیمه دوم، بازهم اینتر فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد و اینزاگی برای تغییر نتیجه و کسب سه امتیاز،  تعویض‌های زیادی کرد. میلان در این مسابقه به کسب سه امتیاز امیدوار بود و تیم پیولی می‌توانست از فرصت به دست آمده و تساوی تیم صدرنشین یعنی ناپولی، استفاده کند و با پیروزی در این مسابقه، به‌تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

۱۰ دقیقه پایانی بازی کاملا در اختیار میلان بود و آن‌ها می‌توانستند پیروز مسابقه باشند اما ضربه کسیه در دقایق پایانی، از روی خط دروازه اینتر بیرون کشیده شد تا این رقابت حساس برنده‌ای نداشته باشد.

اینزاگی، سرمربی اینتر، معتقد است که حق آن‌ها بیش از یک امتیاز بود و باید در این مسابقه پیروز می‌شدند. او در پایان بازی گفت: «ما شانس‌های بسیار زیادی داشتیم و حتی یک ضربه پنالتی را از دست دادیم. کمی بدشانس بودیم که پیروز نشدیم. میلان تیم بسیار خوب و هماهنگی است و ریتم خوبی در بازی داشت و شایستگی در صدر جدول بودن را هم دارد. ما از آن‌ها عقب‌تریم و برای بهتر شدن باید بیشتر تلاش کنیم. از عملکردمان در این بازی راضی‌ام و این‌گونه عملکرد به ما اعتمادبه‌نفس می‌دهد.»

تیم فوتبال ناپولی و میلان هر کدام با ۳۲ امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رده‌های اول و دوم جدول رقابت‌های سری آ ایتالیا قرار دارند و اینتر با ۲۵ امتیاز در رده سوم قرار دارد.  

بیشتر از فوتبال