ماسک: اگر کاربران توییتر بخواهند، ۱۰ درصد سهام تسلا را می‌فروشم

ارزش دارایی شخصی‌ مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس- Frederic J. BROWN / AFP

ایلان ماسک می‌گوید اگر (کاربران) توییتر از او بخواهند، ۱۰ درصد از سهامش در تسلا را به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، خواهد فروخت.

مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس که ارزش دارایی شخصی‌اش بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار است، این قول جسورانه را در این رسانه‌ اجتماعی به مردم داد و برای رای‌گیری از دنبال‌کنندگان توییترش نظرسنجی گذاشت.

براساس گزارش‌ها آقای ماسک حدود ۲۳ درصد از سهام این شرکت سازنده خودروهای برقی را در اختیار دارد که ارزش هر سهم در پایان روز جمعه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) هزار و ۲۲۰ دلار و ۹ سنت اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در توییتی نوشت: «اخیراً عده زیادی حرف‌های خلاف واقع زده‌اند در مورد سود سهام‌هایی که گویا راهی برای فرار مالیاتی‌ام بوده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را بفروشم. نتیجه این نظرسنجی هرچه باشد به آن گردن خواهم نهاد. توجه داشته باشید که من از هیچ‌جا حقوق نقدی یا پاداش نمی‌گیرم. من فقط سهامدارم، بنابر این تنها راه من برای پرداخت مالیات شخصی، فروش سهام است.»

تا بعدازظهر روز شنبه ۶ نوامبر (۱۵ آبان) بیش از ۷۰۶ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و ۵۵.۷ درصد به نفع فروش سهام رای داده بودند.

این کارآفرین چند روز پس از آن دست به این اقدام زد که گفته بود اگر سازمان ملل بتواند ثابت کند پول نقد اهدایی او جان میلیون‌ها نفر را نجات خواهد داد، سهام تسلا را خواهد فروخت و پول آن ‌را به آن نهاد بین‌المللی اهدا خواهد کرد.

دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته بود از ۴۰۰ میلیاردر برتر آمریکایی می‌خواهد برای نجات جان ۴۲ میلیون نفر در ۴۳ کشور قحطی‌زده، ۶ میلیارد دلار کمک مالی کنند.

«اخیراً عده زیادی حرف‌های خلاف واقع زده‌اند در مورد سود سهام‌هایی که که گویا راهی برای فرار مالیاتی‌ا‌‌م بوده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را بفروشم. آیا شما از این کار حمایت می‌کنید؟»

 

 آقای بیزلی مخصوصاً به آقای ماسک و نیز جف بزوس، بنیانگذار آمازون، اشاره کرد و از آن دو نفر که ثروتمندترین افراد جهان هستند ،خواست دست به جیب ببرند.

آقای بیزلی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «هر روز، هر هفته و هر سال که چنین خواهشی از آن‌ها نمی‌کنم. این بار با بحران روبه‌روییم، این ملقمه‌ای تمام‌عیار از مشکلات تغییرات اقلیمی و کرونا است. این پدیده فقط همین یک بار رخ داده است. فقط همین یک بار به من کمک کنید. درخواستم مبلغ ۶ میلیارد دلار است.»

آقای ماسک در پاسخ گفت در صورتی این کار را می‌کند که فرآیند مالی سازمان ملل «کاملاً شفاف باشد تا عموم مردم بتوانند دقیقاً در جریان چگونگی خرج شدن این پول قرار گیرند.»

او افزود: «لطفاً هزینه‌های فعلی و پیشنهادی خود را با جزئیات و شفاف منتشر کنید تا مردم بتوانند دقیقاً ببینند که این پول کجا می‌رود. در نور نشستن عالی خواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان