عضو جامعه روحانیت مبارز: ما مردم را نجات دادیم

هر دو رهبر پیشین و کنونی جمهوری اسلامی ایران، از راهبرد آمریکاستیزی به‌عنوان پوششی برای مخفی کردن مشکلات و پاسخ ندادن به انتقادات مردم از وضع موجود بهره گرفته‌اند

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز - عکس از اعتماد آنلاین

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وجود مشکلاتی نظیر تورم، معیشت، اقتصاد و سیاست در کشور گفت: «مشکلات ما به‌خاطر این نیست که با آمریکا مبارزه کردیم، بلکه ما مردم را نجات دادیم. مردم و رهبری تلاش کردند و کشور را از شر آمریکایی‌ها نجات دادند.»

به گزارش مهر، حسین ابراهیمی با بیان اینکه «استکبارستیزی ما نتیجه داده است و کشور ما در دنیا مطرح است و از زیر سلطه آمریکا خارج شده است»، افزود: «عزت ما در پناه همین شعارها و استکبارستیزی‌ها است و ما در قله افتخار قرار داریم. کشور ما از سلطه رهایی یافته است و ما با استکبارستیزی عزیز و مقتدر شدیم.»

او گفت: «ما در این ۸ سال خسارت‌های زیادی به‌خاطر غرب‌گرایی تحمل کردیم و امیدوار هستیم در دولت فعلی این موضوع جبران شود.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که سیاست فشار حداکثری ایالات متحده و تحریم‌های آن، که در مقابل شعارهای آمریکاستیزانه حاکمان جمهوری اسلامی وضع شده است، وضعیت اقتصادی کشور را به شرایط بحرانی رسانده است. از سوی دیگر، ایران به یکی از منزوی‌ترین کشورها در جهان تبدیل شده و کمتر کشوری حاضر است به شکل رسمی با آن به مبادله تجاری بپردازد.

روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای، هر دو رهبر پیشین و کنونی جمهوری اسلامی ایران، از راهبرد آمریکاستیزی به‌عنوان پوششی برای مخفی کردن مشکلات و پاسخ ندادن به انتقادات مردم از وضع موجود در کشور تحت سلطه‌شان بهره گرفته‌اند. سپاه پاسداران نیز به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر سیاست داخلی و خارجی در جمهوری اسلامی ایران بعد از رهبر، هم به تداوم راهبرد آمریکاستیزی باور دارد و هم از آن به لحاظ سیاسی و اقتصادی منتفع می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نگاهی به مجموعه تأثیرات سیاست فشار حداکثری نشان می‌دهد که این سیاست‌ها موفق شده است تا میزان صادرات روزانه نفت ایران را به کمترین میزان ممکن برساند. صادراتی که در سال ۱۳۸۶ به نزدیک ۹۰۸ میلیون دلار در سال رسیده بود و حالا بر اساس برآوردهای خبرگزاری رویترز بدون مشخص‌بودن میزان درآمد، به تولید روزانه ۷۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. حالا نفت ایران با نفتکش قاچاق می‌شود یا به‌صورت تهاتری در بازار دست به دست می‌شود تا نیازهای حداقلی اقتصاد ایران را تأمین کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران این موضوع را تعمداً نادیده می‌گیرند که این نظام خود در چهار دهه گذشته همواره آمریکاستیزی را به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی سیاست خارجی و حتی داخلی‌اش ادامه داده است. آمریکاستیزی در واقع به روح و جوهره نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. آمریکاستیزی همچنین مهم‌ترین دیدگاه سیاسی علی خامنه‌ای است.