پاسخ به «سندروم هاوانا»؛ اولویت فوری دولت آمریکا

بلینکن وعده داد که برای کشف حقیقت تلاش خواهد کرد

وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه دو مقام جدید را برای هماهنگی واکنش واشینگتن به «سندروم هاوانا» منصوب کرد-Andrew Caballero-Reynolds/Pool via REUTERS

وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه دو مقام جدید را برای هماهنگی واکنش واشینگتن به «سندروم هاوانا»، مشکلات سلامتی که دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکایی در خارج از این کشور به آن دچار شده‌اند، منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن اعلام کرد که جاناتان مور به عنوان هماهنگ‌کننده گروه ویژه وزارت امور خارجه آمریکا برای رسیدگی به این مشکلات و پاسخ دادن به آن خدمت خواهد کرد.

او همچنین گفت که مارگارت آیهارا نیز گروهی را هدایت خواهد کرد که مسئول رسیدگی به کارکنان آسیب‌دیده است.

بلنیکن در سخنانی در وزارت خارجه گفت: «این یک اولویت فوری برای رئیس‌جمهور بایدن، من و برای کل دولت است.» او همچنین وعده داد که برای کشف حقیقت تلاش می‌کند و از آسیب‌دیدگان مراقبت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در چند سال گذشته، حدود ۲۰۰ تن از دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکایی و اعضای خانواده آن‌ها که خارج از آمریکا کار می‌کنند، به مشکلات مشکوکی مانند سردرد شدید (میگرن)، حالت تهوع، سرگیجه و اختلال حافظه دچار شده‌اند.

این علائم را نخستین بار در سال ۲۰۱۶، برخی مقام‌های آمریکایی در هاوانا، پایتخت کوبا، گزارش دادند و به همین دلیل از آن با عنوان «سندروم هاوانا» یاد می‌شود.

گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه روز چهاردهم اکتبر در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، از او خواستند فورا یک هماهنگ‌کننده جدید را به جای مسئول سابق که استعفا داده است، معرفی کند.

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، پیش‌تر و در اوایل اکتبر، به مقام‌های آمریکایی هشدار داده بود که چنانچه فشار ناگهانی، صدا یا گرمایی در سرشان احساس کردند، بلافاصله محل را ترک کنند. 

بیشتر از جهان