یورش شبانه به خانه ستار بهشتی و بازداشت اعضای خانواده او

قرار بود در سالگرد کشته شدن ستار بهشتی در ۱۳ آبان مراسمی برای یادبود او با حضور گوهر عشقی برگزار شود

گوهر عشقی همراه با عکس پسرش ستار بهشتی-عکس از توانا

گزارش‌ها حاکی از آن است که در یورش شبانه ماموران امنیتی پیش از نهمین سالگرد قتل ستار بهشتی در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۱ مادر او گوهر عشقی، سحر عشقی خواهرش و مصطفی اسلامی همسر خواهرش بازداشت شدند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


توییت منتشر شده در حساب کاربری توییتری ۱۵۰۰ تصویر حاکی از آن است که این بازداشت  در اواخر وقت چهارشنبه همراه با خشونت بوده است. به گفته منابع مطلع در این یورش شبانه گوهر عشقی دچار درد قفسه سینه و مشکل شدید تنفسی شده است. به گزارش بنیاد ستار بهشتی؛ «در زمان یورش ماموران و ایجاد رعب و وحشت، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، دچار حمله قلبی شد و برای لحظاتی قادر به تنفس نبود. همچنین ماموران از رساندن دارو به گوهر عشقی توسط دخترش، سحر بهشتی، جلوگیری کرده و با هتاکی و فحاشی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که وسایل ارتباطی این خانواده نیز جمع‌آوری و ضبط شده‌اند. 
گزارش‌ها حاکی از آن است که مصطفی سلامی  پس از اعتراض به ماموران و مقاومت به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. 
ستار بهشتی وبلاگ‌نویس ایرانی ۹ سال قبل با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس‌بوک بازداشت و به دلیل شکنجه در جریان بازجویی‌ها جان خود را از دست داد. در آن زمان گفته شد این جوان در بازداشتگاه نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم شدید از نوع آویزان کردن از سقف، بستن دست‌ها به‌صورت قپانی و ضربه با لگد به سروگردن قرار گرفته است.

از آن پس خانواده ستار بهشتی در صدد دادخواهی برآمده‌اند و ماموران امنیتی نیز بارها با آنها برخورد کرده‌اند. گوهر عشقی روز نهم آبان با انتشار ویدیویی خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی گفت: «خامنه‌ای الهی به داغ فرزندت بنشینی، جگر ما را سوزاندی، خدا جگرت را بسوزاند.»

گزارش بازداشت خانواده ستار بهشتی در آستانه سالگرد به قتل رسیدن او و دومین سالگرد سرکوب خونین اعتراض‌های آبان ۹۸ منتشر شده است. قرار بود روز پنجشنبه ۱۳ آبان مراسمی برای یادبود ستار بهشتی و کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ با حضور مادران کشته شدگان و گوهر عشقی برگزار شود.