تخلفات طرف‌های درگیر در اتیوپی ممکن است جنایت جنگی محسوب شود

درگیری‌ها در تیگرای نوامبر سال گذشته و با تصرف چند پایگاه نظامی توسط نیروهای شورشی موسوم به جبهه آزادیبخش خلق تیگرای آغاز شد

این تحقیقات توسط کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر منتخب دولت اتیوپی انجام شده است-EDUARDO SOTERAS/AFP

نتایج تحقیقات مشترک سازمان ملل متحد و اتیوپی، که گزارش آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تمامی طرف‌های درگیری در منطقه تیگرای مرتکب تخلفاتی شده‌اند که ممکن است جنایت جنگی محسوب شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گزارش همه طرف‌های درگیری در تیگرای در شمال اتیوپی را به شکنجه و قتل غیرنظامیان، تجاوز گروهی و بازداشت‌های خودسرانه افراد بر اساس قومیت‌های آنها متهم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تحقیقات توسط کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر منتخب دولت اتیوپی انجام شده است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می شود که دولت اتیوپی وضعیت اضطراری در سراسر کشور به مدت شش ماه اعلام کرد. شورشیان تیگرای روز دوشنبه گفته بودند که ممکن است به سمت پایتخت حرکت کنند.

درگیری‌ها در تیگرای اوایل نوامبر سال گذشته میلادی و با تصرف چند پایگاه نظامی توسط نیروهای شورشی موسوم به جبهه آزادیبخش خلق تیگرای آغاز شد و طبق گزارش‌ها هزاران کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

در همین حال با گسترش درگیری‌ها در این کشور آفریقایی، بنا بر اعلام وزارت خارجه ایالات متحده، نماینده ویژه این وزارتخانه در امور شاخ آفریقا قرار است روز پنجشنبه برای یک سفر دو روزه راهی اتیوپی شود.

بیشتر از جهان