دومینیک تیم، تنیس‌باز اتریشی، دسامبر ۲۰۲۱ به مسابقات تنیس بازمی‌گردد

بازیکنان برتر دنیا در هفته جاری در رقابت‌های مَسترز پاریس به رقابت می‌پردازند

دومینیک تیم اتریشی، مرد شماره ۳ سابق تنیس جهان - Paul CROCK / AFP

دومینیک تیم اتریشی، مرد شماره ۳ سابق تنیس جهان، که مدتی طولانی است که از رقابت‌های تنیس فاصله گرفته است، اعلام کرد که در رقابت‌های تنیس پیش‌فصل در ابوظبی بازی خواهد کرد. دومینیک تیم پس از شکست خوردن در مقابل آندوخار اسپانیایی در دور اول رقابت‌های رولان گاروس در فرانسه، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ دست راست نتوانست در مسابقات ویمبلدون، المپیک توکیو، و رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا حضور یابد.

تیم سال گذشته موفق شده بود در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا به قهرمانی برسد ولی مصدومیت از ناحیه مچ دست راست این اجازه را به او نداد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. شرکت نکردن او در رقابت‌ها این فرصت را به دیگر بازیکنان جوان داد تا جایگاه او را در جدول رده‌بندی تصاحب کنند. در مدت فقط چند ماه، او از جمع ده نفر برتر دنیا نیز خارج شد و حالا در رده ۱۲ جهان قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از روند بهبودی خود خبر داد و گفت: «بسیار خوشحالم و باید اعلام کنم که روند درمانم به‌خوبی پیش می‌رود و جدید ترین آزمایش‌ها روی مچ دستم نشان داد که این آسیب‌دیدگی تا حد چشمگیری رفع شده است. به همین دلیل، از چندی پیش تمرین‌های خودم را با توپ‌های نرم‌تر و سبک‌تر آغاز کردم، و حالا هم می‌توانم با توپ‌های معمولی تمرین کنم. در ماه دسامبر در مسابقات نمایشی ابوظبی حضور خواهم داشت تا خودم را برای مسابقات تنیس آزاد استرالیا آماده کنم. تا جایی که مطلع شده‌ام، بازیکنان باید برای حضور در این رقابت‌ها واکسینه شده باشند و من نیز واکسن‌های خود را زده‌ام.»

پس از دومینیک تیم، رافائل نادال نیز که پس از رقابت‌های پاریس، به دلیل مصدومیت مچ پا در هیچ مسابقه‌ای حضور نداشته است، در اینستاگرام خود اعلام کرد که او نیز در جریان رقابت‌های ابوظبی به مسابقات تنیس باز خواهد گشت. او گفت که در یکی از مسابقات تنیس در استرالیا پیش از رقابت‌های ملبورن برای آمادگی بیشتر حضور خواهد داشت.

این در حالی است که بازیکنان برتر دنیا در هفته جاری در رقابت‌های مَسترز پاریس به رقابت می‌پردازند. مرد شماره یک تنیس جهان، یعنی نواک جوکوویچ، موفق شد در مرحله دوم این رقابت‌ها فوچوویچ از مجارستان را دو بر یک شکست دهد و راهی دور سوم مسابقات شود. جوکوویچ در این مسابقه ست اول را ۶-۲ برد، و در ست دوم این حریف مجارستانی بود که ۶-۴ به پیروزی رسید تا بازی به ست نهایی کشیده شود. اما جوکوویچ با تجربه، این ست را نیز ۶-۳ پیروز شد تا جایگاهش در صدر جدول فعلا دست‌نیافتنی بماند. جوکوویچ در مرحله سوم رقابت‌های مسترز پاریس باید به مصاف برنده مسابقه مونفیس و مانارینو از فرانسه برود.

بیشتر از تنيس