اولین قهرمانی الکساندر زورف در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی اتریش

زورف با قهرمانی در این رقابت‌ها توانست پنجمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات تنیس در سال ۲۰۲۱ را به دست

الکساندر زورف در کنار فرانسیس تیافو آمریکایی - VLADIMIR SIMICEK / AFP

دیدار نهایی رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس وین در اتریش برای الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره ۴ تنیس جهان، پایانی خوش داشت و او موفق شد فرانسیس تیافو آمریکایی، مرد شماره ۴۹ تنیس جهان، را دو بر هیچ و با نتایج ۷-۵ و ۶-۴ مغلوب کند و نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

زورف در دیدار پایانی، مقابل حریفی قرار گرفته بود که تا رسیدن به فینال، بازیکنان صاحب‌نامی همچون سیتسیپاس، بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، شوارتسمن و یانیک سینر جوان را از پیش رو برداشته بود. تیافو در این رقابت‌ها نشان داد که می‌تواند به یکی از بازکنان مطرح در دنیای تنیس تبدیل شود.

در این مسابقه، زورف با سرویس‌های مهارنشدنی خود کار را برای این حریف جوان و آمریکایی سخت و دشوار کرد تا جایی که تیافو با جابه‌جایی‌های فراوان در زمین مسابقه بارها درصدد برآمد سرویس‌های پرقدرت او را پاسخ دهد.

زورف با قهرمانی در این رقابت‌ها توانست پنجمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات تنیس در سال ۲۰۲۱ را به دست آورد و تا اینجای کار، در کنار کسپر رود نروژی یکی از موفق‌ترین تنیسورهای سال لقب بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با برگزاری رقابت‌ها تنیس مسترز پاریس در هفته جاری، عملا پرونده رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۱ بسته خواهد شد. جوکوویچ، مرد شماره ۱ جهان، در این رقابت‌ها حاضر است و دنیل مدودف روس نیز که سال گذشته قهرمانی در این مسابقات را به دست آورده بود، باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

جوکوویچ که پس از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در این مسابقات حاضر می‌شود گفته است: «برای بازگشت به رقابت‌های تنیس بسیار هیجان‌زده‌ام و مدت نسبتا زیادی است که در مسابقات حضور نداشته‌ام. اما در این چند هفته، تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشتم و با توجه به عملکرد گذشته‌ام در رقابت‌های پاریس، امیدوارم در این مسابقات موفق ظاهر شوم. امیدوارم دوری از مسابقات برایم مشکل‌ساز نشود و دوست دارم کار را با قدرت آغاز کنم. تصمیم دارم سال ۲۰۲۱ را با صدرنشینی به پایان برسانم و قصد دارم در رقابت‌های جام دیویس نیز با تیم صربستان با قدرت ظاهر شوم. در مورد حضور در رقابت‌های سال آینده در استرالیا هنوز نمی‌توانم نظری بدهم و ترجیح می‌دهم ابتدا منتظر نظر نهایی مسئولان برگزاری مسابقات بمانم.»

از دیگر رقابت‌های تنیس مهم برگزار شده می‌توان به قهرمانی مارین چیلیچ کهنه‌کار در رقابت‌های تنیس سن‌پترزبورگ اشاره کرد که در دیدار نهایی موفق شد تیلور فریتز آمریکایی را دو بر یک و با نتایج ۷-۶، ۴-۶ و ۶-۴ شکست دهد و بیستمین قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس را به دست آورد.     

بیشتر از تنيس