حامیان حیوانات: هرمس دست از سر تمساح‌ها بردارد

به گفته مدافعان حقوق جانوران، برای تولید هر کیف زنانه، سه یا چهار تمساح سلاخی می‌شوند

«هرمس باید به استفاده از پوست حیوانات وحشی پایان دهد»-twitter/animalsavemvmt

گروه‌های حقوق حیوانات هفته گذشته در مقابل فروشگاه‌های خانه مد فرانسوی هرمس در ۹ کشور تظاهرات کردند.

فعالان در استرالیا، اتریش، کانادا، آلمان، اندونزی، مکزیک، بریتانیا، نروژ و ایالات‌متحده از هرمس خواستند تا فروش چرم تمساح را متوقف کند.

در بریتانیا، معترضان به‌عنوان بخشی از اقدام جهانی علیه پرورش کروکدیل روز شنبه در مقابل فروشگاه هرمس در خیابان باند لندن تجمع کردند. آیرتون کوپر، مدیر کارزار «سازمان عدالت حیوانات بریتانیا»، گفت: «ما از طرف هزاران نفر در سراسر جهان می‌گوییم هرمس باید به استفاده از پوست حیوانات وحشی پایان دهد.»

در مکزیک، چهار زن از جنبش «نجات حیوانات» که خود را به‌صورت خون‌آلود گریم کرده بودند، در جریان اعتراض روز پنجشنبه در مقابل فروشگاه هرمس در پولانکو، مکزیکو سیتی، در کنار یک کیف دراز کشیده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندین خانه مد رده‌بالا، ازجمله شانل، کارل لاگرفلد و مولبری استفاده از پوست حیوانات وحشی، خزندگان و مار را در مجموعه‌های آینده خود متوقف کرده‌اند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد هرمس به برنامه‌های خود برای ساخت یکی از بزرگ‌ترین مزارع کروکدیل در استرالیا ادامه می‌دهد.

این اقدام جهانی به‌عنوان جدیدترین کمپین گروه استرالیایی حقوق حیوانات «پروژه مهربانی» برای پایان دادن به کشتار تمساح‌ها برای لوازم جانبی مد لوکس صورت می‌گیرد.

 کارزار #dropcroc در ماه اوت پس‌ از آنکه موسسه خیریه حفاظت از حیوانات، پروژه شفافیت مزرعه، تصاویر افشاگرانه‌ای را از داخل چهار مزرعه کروکدیل در استرالیا منتشر کرد، آغاز شد.

این فیلم شرایط سخت و دردناکی را که در آن کروکدیل‌های آب‌شور پرورش می‌یابد تا برای پوست خود سلاخی ‌شوند، نشان می‌دهد.

در طبیعت، کروکدیل‌های آب‌شور مسافت‌های طولانی را شنا کرده و حدود ۷۰ سال زندگی می‌کنند؛ اما در این مزارع، حیوانات نگون‌بخت را در قفس‌های کوچک زندانی کرده و در دو یا سه‌سالگی می‌کشند.

برای تولید هر کیف، سه یا چهار تمساح سلاخی می‌شوند. این کیف‌ها بین ۲۰ الی ۱۵۰هزار پوند قیمت دارند.

آلیکس لیوینگستون، مدیر کمپین پروژه مهربانی در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم کنار بایستیم و اجازه دهیم خانه‌های مد لوکس از حیات‌وحش باارزش بومی ما سوءاستفاده کنند».

این کمپین نامه‌ای سرگشاده خطاب به کیم کارداشیان نوشته و از او خواسته است که متعهد شود که دیگر از خرید یا پوشیدن پوست حیوانات وحشی و خزندگان خودداری کند.

لیوینگستون گفت: «ستاره‌ها تأثیر زیادی بر دنیای مد دارند. ما امیدواریم زمانی که کیم از ظلم موجود در تجارت پوست، به ویژه رفتار هرمس با کروکدیل‌های آب شور استرالیایی مطلع شد، برای محافظت از آن‌ها متعهد به مهربانی باشد.»

سالانه میلیون‌ها حیوان در سراسر جهان در شرایط دردناک تنها برای استفاده زینتی از پوستشان پرورش داده‌ شده و کشته می‌شوند.

بیشتر از مُد و زیبایی