رحمت‌الله نبیل: اشرف غنی به دنبال تابعیت لبنان است

اشرف‌غنی، روز ۱۵ اوت و پس از سقوط بسیاری از شهرهای افغانستان، به امارات‌ متحده‌ عربی گریخت

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری دولت پیشین افغانستان - اردونیوز

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، از تلاش‌های اشرف غنی رئیس‌جمهور فراری آن کشور، برای به دست آوردن تابعیت کشور لبنان خبر داده است.

آقای نبیل، در یک توییت به سخنان محبوب شاه محبوب، مسئول مطبوعاتی اشرف غنی اشاره کرده که گفته است رئیس‌جمهوری سابق، اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد، گفت: «خبرهایی وجود دارد که اشرف غنی درصدد به دست آوردن تابعیت لبنان است.»

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، اشرف غنی را «عوام‌فریب» و مسبب اصلی بدبختی افغانستان خوانده و گفته است: «بیشتر ‌از ‌این خرد جمعیِ مردم را به‌ تمسخر نگیرید. عوام‌فریبی اشرف غنی مردم افغانستان را بدبخت کرد.»

محبوب شاه محبوب که خودش را مسئول مطبوعاتی دفتر اشرف غنی معرفی کرده گفته است که آقای غنی، وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد و همه ملاقات‌ و تماس‌هایش مطابق با معیارها و اصول سیاسی کشور میزبان سازماندهی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشرف غنی، روز ۱۵ آگوست و پس از سقوط بسیاری از شهرهای افغانستان به دست طالبان، به امارات متحده عربی گریخت و گفته می‌شود تاکنون در آنجا زندگی می‌کند.

چندی پیش خبرهایی مبنی بر وضع محدودیت در مورد زندگی اشرف غنی از سوی دولت امارات متحده عربی منتشر و گفته شد از غنی خواسته شده است که از انتشار اعلامیه‌های سیاسی و مصاحبه‌‌ با رسانه‌ها خودداری کند.

اشرف غنی، پس از پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر اسکاتلند که در ابوظبی برگزار شده بود، با انتشار توییتی این پیروزی را به مردم افغانستان تبریک گفت و نوشت: «بازیکنان تیم ملی کریکت به لب‌های یک ملت بسیار غم‌دیده لبخند آوردند و در دل‌های همه امیدهای جدیدی را ایجاد کردند.»