شکست بی‌سابقه و خفت‌بار یونایتد از لیورپول در اولدترافورد

لیورپول، چلسی و منچسترسیتی در هفته نهم لیگ حریفان را به توپ بستند

محمد صلاح در این بازی سه گل به ثمر رساند- REUTERS/Phil Noble

یکشنبه در هفته نهم لیگ برتر انگلستان، همه چشم‌ها به جدال تاریخی دو رقیب دیرین در ورزشگاه اولدترافورد منچستر دوخته شده بود.

اما هنوز بازی به اواسط نیمه اول نرسیده، لیورپول در زمین حریف چنان ضربه‌ای به یونایتد وارد کرد که تا مدت‌ها از یاد نخواهد رفت.

پنج دقیقه از سوت آغاز بازی نگذشته بود که محمد صلاح روی پاسی عالی، نبی کیتا را در موقعیت گل قرار داد و بازیکن گینه‌ای لیورپول با شوتی حساب‌شده دروازه داوید دخیا را باز کرد.

یاران اوله گونار سولشر با ستاره خود، کریستیانو رونالدو، در تدارک جبران گلِ خورده بودند که در دقیقه سیزدهم، این بار نبی کیتا در پی پاس‌کاری بی‌نقص لیورپول، توپ را به دیه‌گو ژوتا رساند و او برتری مهمان را به دو گل رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌رغم حملات پراکنده شیاطین سرخ، لیورپول بود که نبض بازی را در دست داشت، و باز صلاح بود که در دقیقه سی و هشتم سقف دروازه یونایتد را فرو ریخت تا دهمین گلش را در ده بازی گذشته به ثمر برساند.

مهاجم مصری لیورپول اما دست بردار نبود و در ثانیه آخر وقت تلف شده نیمه اول، با استفاده از فرصت‌ اندوخته تیمش را به چهار گل رساند.

در فاصله میان دو نیمه، صدها تماشاگر سرخورده یونایتد ورزشگاه را ترک کردند، که در تاریخ این باشگاه کم‌سابقه بود.

اوایل نیمه دوم، صلاح که این روزها بی‌رقیب به نظر می‌رسد، روی پاسی درخشان از کاپیتان تیمش، جردن هندرسون، تحقیر میزبان را کامل کرد و اختلاف را به پنج رساند.

کمی بعد رونالدو یکی از گلهای خورده را جبران کرد، اما گلش به حکم کمک‌داور آفساید اعلام شد.

بعد، سیه‌روزی منچستریونایتد کامل شد. پل پوگبا که در نیمه دوم به زمین آمده بود، با تکلی خشن کارت قرمز گرفت و اخراج شد. اما لیورپول به‌رغم برتری نفرات، چندان تلاشی برای زدن گل‌های بیشتر نکرد و ظاهرا یورگن کلوپ حفظ سلامت بازیکنانش را در دستور کار قرار داد.

در یکشنبه هولناک اولدترافورد، بیش از هر چیز آینده سولشر زیر سوال رفت.

در بازی‌های دیگر یکشنبه، وستهام یک-هیچ از سد تاتنهام گذشت و لستر هم دو بر یک بر تیم سختکوش برنتفورد چیره شد.

بیشتر از فوتبال