اعطای مجوز به پروژه سیستم حمل‌و‌نقل زیر زمینی تسلا

ایلان ماسک یک گام به تحقق رویای خود نزدیک‌تر شد

شرکت حفاری اعلام کرده است که تونل‌هایش راهکاری عملی برای حمل‌ونقل شهری‌اند- Ethan Miller/Getty Images/AFP

شرکت حفاری ایلان ماسک مجوز ساخت یک سیستم حمل‌و‌نقل زیرزمینی در مقیاس بزرگ در لاس‌وگاس، پر از خودروهای تسلا، را دریافت کرده است. مقام‌های مسئول به اتفاق آرا، [پروژه] لوپ این کارآفرین را که «لاس‌وگاس استریپ»، استادیوم لاس‌وگاس ریدرز و دانشگاه نوادا در پردیس لاس‌وگاس را به یکدیگر وصل می‌کند، تایید کردند.

شرکت حفاری این میلیاردر تاکنون یک نمونه کوچک‌تر ۲.۵ کیلومتری از سامانه لوپ را در مرکز همایش‌های شهر لاس‌وگاس ساخته است. استیو هیل، رئیس و مدیر امور بازدیدکنندگان مرکز همایش‌های لاس‌وگاس، به فاکس ۵ گفت: «امیدوارم که در مدت یک سال، کار ساخت‌وساز بخشی از سیستم اصلی را انجام دهیم و سپس بتوانیم کار را ادامه و از آنجا گسترش دهیم.»

با تکمیل ۴۶ کیلومتر از سیستم، عبور هم‌زمان ۷۰۰ خودروی تسلا از طریق تونل ممکن خواهد شد و می‌توانند حدود ۵۷ هزار نفر در ساعت را از بین ۵۱ ایستگاه جابه‌جا کند. مسافران بسته به مسافت سفر خود، بابت هر مسیر بین پنج تا ۲۰ دلار خواهند پرداخت که به گفته مقام‌های رسمی، از روال سایر حمل‌ونقل‌های عمومی بیشتر اما از سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی [اینترنتی] کمتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسافران لوپ ممکن است در خودروهایی با راننده سوار شوند اما سیستم لوپ در مسیر خود هیچ چراغ راهنمایی یا علامت ایست ندارد. لوپ به تامین مالی از سوی مالیات‌دهندگان نیازی نخواهد داشت زیرا شرکت حفاری هزینه ساخت‌وساز را پرداخت خواهد کرد و بسته به اینکه چه میزان از کرایه حمل‌ونقل درآمد کسب می‌کند، به صورت فصلی به این بخشِ [ایالت] پول می‌دهد. پروژه‌های لوپ در لس‌آنجلس و شیکاگو هرگز پیشرفت نکردند اما این شرکت اعلام کرده که برای سیستم‌های [حمل‌ونقل لوپ] در ماه ژوئیه در فلوریدا و ماه اوت در تگزاس برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت حفاری اعلام کرده است که تونل‌هایش راهکاری عملی برای حمل‌ونقل شهری‌اند. در تارنمای این شرکت آمده است: «به منظور حل ترافیک به‌شدت ملال آور، جاده‌ها باید سه‌بعدی شوند. به این معنی که هم به خودروهای پرنده نیاز است و هم به تونل. تونل‌ها بر خلاف خودروهای پرنده، در برابر باد و باران مقاوم‌اند، جلو دید نیستند و روی سرمان نخواهند افتاد.»

«تونل‌ها استفاده از سطح باارزش روی زمین را به حداقل می‌رسانند و هیچ مغایرت یا برخوردی با سایر سامانه‌های حمل‌ونقلی ندارند. یک شبکه بزرگ از تونل می‌تواند ازدحام در هر شهری را کم کند؛ مهم نیست که یک شهر چه میزان رشد می کند؛  می‌توان به تونل‌ها طبقات بیشتری اضافه کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان