گشت و گذار در قلب تفریحات آمریکا فقط در دو دقیقه

شرکت ایلان ماسک برای اولین بار از تونل لاس وگاس رونمایی کرد

این پروژه، روز پنجشنبه، ۱۵ آوریل، در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس به خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های متعدد این شهر نشان داده شد- Ethan Miller/Getty Images/AFP

شرکتی که ایلان‌ ماسک، کارآفرین میلیاردر، تأسیس کرده و مسئول پروژه ساخت‌وسازی عظیم در لاس‌وگاس است، برای نخستین بار از آنچه «سیستم جابه‌جاکننده افراد» توصیف شده و در نزدیک خیابان تاریخی و نمادین این شهر قرار دارد، رونمایی کرد.

این  مسیر تونل‌مانند که «وگاس لوپ» نام گرفته است، پروژه‌ای ۵۲.۵ میلیون دلاری است که شرکت بورینگ آن را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است.

انتظار می‌رفت که این تونل، زمان ۱۵ دقیقه‌ای لازم برای پیاده پیمودن بلوار «ریزورت کریدور» لاس‌وگاس را به سفری دو دقیقه‌ای با خودروهای تسلا که قادرند تا ۱۶ نفر را حمل کنند، تغییر دهد؛ اما فعلا در «وگاس لوپ»، بیشتر خودروهای مدل اکس و مدل ۳ تسلا به چشم می‌خورند تا خودروهای ۱۶ نفره. استیو هیل، مدیرعامل و رئيس اداره قرارداد و توریسم لاس‌وگاس، به نشریه «لاس‌وگاس ریویو» گفت: «به نظر نمی‌رسد که دوران همه‌گیری، زمان خوبی برای افزایش ظرفیت این سرویس باشد.»

این پروژه، روز پنجشنبه، ۱۵ آوریل، در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس به خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های متعدد این شهر نشان داده شد که یکی از سه ایستگاه طراحی شده برای این لوپ را به نمایش می‌گذاشت: ایستگاه مرکزی مرکز همایش‌های لاس‌وگاس.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تونل دو کیلومتری در عمق ۱۳ متری زیرزمین، دو ایستگاه روی زمین را به هم وصل می‌کند و اتومبیل خودران تسلا در آن مسافران را با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت به مقصد می‌رساند. شرکت مزبور اعلام کرده است در آغاز طرح، از رانندگان خود بهره خواهد جست تا در صورت وقوع اتفاقی اضطراری، بتوانند کنترل خودرو را به دست گیرند.

اما هنوز درباره این پروژه سوالاتی مطرح است؛ از جمله این که مسافران چگونه در خودرو سوار و از آن پیاده می‌شوند و شکل و شمایل خودروهای ۱۶ نفری چگونه خواهد بود.

به گزارش «گیزمودو»، جیمز شافر، خبرنگاری از نشریه «لاس‌وگاس ریویو» که تجربه خود از این تونل را توصیف می‌کرد، گفته است که هنوز بسیاری جزئیات درباره آن معلوم نیست.

او می‌گوید:‌ «چیزهای زیادی در این دیدار دیدیم و همین الان داخل تسلایی هستم که در تونل در حال حرکت است؛ اما جزئیاتی هست که زیاد درباره آن‌ها مطمئن نیستم ... جزئیاتی که هنوز در تلاشم اطلاعاتی درباره آن‌ها به دست بیاورم؛ این که بر فرض، نحوه سوار شدن و روند انتظار چگونه خواهد بود؟ یا خودرو ۱۶ نفره‌ای که قرار است به این تونل بیاید، چه شکلی است.»

او ادامه داد: «تا آن زمان، ما هم مانند دیگران از همین سرویس استفاده می‌کنیم و لذت می‌بریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان