ترامپ: کارشناسان هواشناسی اشتباه می‌کنند

هواشناسی، اظهارات اشتباه ترامپ درباره مسیر طوفان را تصحیح کرد

NICHOLAS KAMM / AFP

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اصرار دارد اظهارات تکراری‌اش در‌باره این‌‌که طوفان دوریان می‌تواند به قسمت‌هایی از ایالت آلاباما برسد درست است و کارشناسان هواشناسی اشتباه می‌کنند.

پیش‌بینی کنندگان آب و‌هوایی، از جمله سرویس هواشناسی ملی که زیر نظر دولت است، مجبور شدند پس از اینکه رییس جمهور آمریکا در یک توییت در صبح یکشنبه هشدار داد که آلاباما «به احتمال زیاد» مورد اصابت طوفان استوایی بی‌سابقه دوریان، که در حال حاضر باهاماس را درنوردیده است، قرار خواهد گرفت، اظهارات وی را تصحیح کنند.

سرویس هواشناسی ملی توییت کرده است: «آلاباما تحت تاثیر دوریان قرار نخواهد گرفت. تکرار می‌کنیم، در سراسر آلاباما طوفان دوریان هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت. این سیستم آب وهوایی در فاصله بسیار دورتری از شرق ایالت آلاباما قرار دارد».

ایالت‌های دیگر مانند فلوریدا، کارولینای جنوبی و جورجیا همگی دستور تخلیه کامل بخش‌های ساحلی خود را صادر کرده‌اند، و کارولینای شمالی اعلام وضعیت اضطراری کرده است، اما هیچ دستوری مبنی بر تخلیه در آلاباما صادر نشده است.

لحظاتی پس از توییت سرویس هواشناسی ملی، آقای ترامپ مجددا گفت که بخشی از این طوفان به ایالت جنوبی آلاباما خواهد رسید و اظهارات خود را روز یکشنبه عصر در جلسه آژانس مدیریت اضطراری فدرال (فیما) تکرار کرد.

جان کارل، خبرنگار شبکه خبری اِی بی سی، کمی بعد اشاره کرد که آقای ترامپ «مسیر احتمالی طوفان را تحریف کرده است»، در حالی که تمام کارشناسان گفته‌اند که این طوفان هرگز به آلاباما نخواهد رسید.

آقای ترامپ دوشنبه شب، ظاهراً با مشاهده این بخش خبری از زمین گلف خود در ویرجینیا، با عصبانیت اظهار داشت که آقای کارل «خبرنگار سبک وزن»، یک «گزارش جعلی درباره طوفان» داده است.

آقای ترامپ توییت کرده است: «دیروز در جلسه فیما پیشنهاد کردم که همراه با فلوریدا، جورجیا، کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی، حتی آلاباما به احتمال زیاد در این طوفان آسیب خواهند دید، که درست بود».

توئیت ترامپ: «چه گزارش جعلی از طوفان توسط جان کارل گزارشگر شبکه جهانی خبری اِی بی سی. دیروز در جلسه فیما پیشنهاد کردم که، همراه با فلوریدا، جورجیا، کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی، حتی آلاباما به احتمال زیاد در این طوفان آسیب خواهند دید، که درست بود. در این مورد کار بزرگی کردند…

در حقیقت، تحت شرایط خاصی، درست بود که آلاباما ممکن بود خسارت ببیند. خوب است که همیشه آماده باشیم! اما شبکه‌های خبری جعلی فقط علاقه‌مند به تحقیر و ناسزاگویی هستند. جمله یا عبارت کامل من را پخش نکردند. آدم‌های بد!»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان