بفرمایید صبحانه در تیفانی

آدری هپبورن در اقتباس سینمایی از رمان «صبحانه در تیفانی» جاودانه شد

آدری هپبورن، ستاره سینما، در فیلم صبحانه در تیفانی - HO / AFP

طرفداران فیلم «صبحانه در تیفانی» بالاخره می‌توانند با اقامت در خانه آجرقهوه‌ای مجلل منهتن حس و حال زندگی «هالی گولایتلی» را دریابند.

ملک مورد نظر در محله آپر ایست ساید به تازگی و هم‌زمان با جشن شصتمین سالگرد فیلمی که باعث شهرت آن شد، برای اجاره در [سایت اجاره املاک لوکس] اینسپیراتو (Inspirato) در دسترس قرار گرفته است. 

ظاهر بیرونی قهوه‌ای‌رنگ به شکل ظریفی حفظ شده است، مانند زمانی که شخصیت گولایتلی با بازی آدری هپبورن در اقتباس سینمایی از رمان «صبحانه در تیفانی» سال ۱۹۶۱ به قلم ترومن کاپوتی با شکوهی خیال‌برانگیز در آن زندگی می‌کرد. 

برخی از به یادماندنی‌ترین صحنه‌های آن فیلم جلو در سبزرنگ عمارت فیلمبرداری شده است؛ در حالی که گولایتلی با دستکش‌های بلند سیاه‌رنگ معروف و گردنبند مروارید که شکلی باوقار به او می‌داد، از پله‌ها بالا و پایین می‌رفت.

ساختمان پنج طبقه با نمای قهوه‌ای در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است و حدودا ۴۶۵ متر مربع وسعت دارد. این ساختمان چهار اتاق خواب، چهار دستشویی و حمام، یک سولاریوم، انبار شراب، کتابخانه، حیاط و دو تراس دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه صحنه‌های داخلی آن فیلم در یک استودیو فیلمبرداری شدند، اما طراحی فعلی این ساختمان مطابق با همان آرایش گولایتلی طراحی شده است.

این ساختمان پیشتر به دو دوبلکس تقسیم شده بود تا این‌که چند سال پیش به دست صاحبان فعلی آن به قیمت ۷.۴ میلیون دلار خریداری شد و آن‌ها دوباره آن را به اقامتگاه یک خانواده تبدیل کردند.

اینسپیراتو این ساختمان را به افتخار بازیگری که با بازی شایسته نامزدی جایزه اسکارش در نقش گولایتلی، دختر ۱۹ ساله‌ شهرستانی که با رویای پیوستن به طبقه ثروتمند به نیویورک نقل مکان کرده بود، «هپبورن» نام‌گذاری کرده است.

این فیلم از نگاه یک راوی ناشناس که هم‌خانه آن دختر در خانه قهوه‌ای است، زندگی گولایتلی را دنبال می‌کند که سعی دارد با ملاقات با مردان ثروتمند و گرفتن جواهرات شیوه زندگی پرهزینه خود را ادامه دهد.

خانه آجرقهوه‌ای برای دارندگان حق اشتراک اینسپیراتو با هزینه ۲۵۰۰ دلار در ماه و اعضای باشگاه اینسپیراتو با هزینه شبانه نامشخص افزون بر حق اشتراک ماهانه ۶۰۰ دلاری برای اجاره در دسترس است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر