صدای پای موج ششم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

افزایش تعداد مبتلایان روزانه و آماده‌باش بیمارستان‌ها در ایران 

وزیر بهداشت دولت ابرهیم رئیسی: موج ششم کرونا در آبان قطعی است - باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۹۷۰ نفر در این استان خبر داد و گفت که موج جدید این بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است. هم‌زمان، در دیگر استان‌ها نیز روند ابتلا به این بیماری سیر صعودی یافته است. احتمال آغاز موج ششم همه‌گیری در روزهای نخست ماه آبان، از هفته‌ها پیش مطرح شده بود و حالا با افزایش تعداد مبتلایان روزانه این احتمال قوت گرفته است. 

روز سه‌شنبه، ۲۷ مهر، پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا گفت: «در ٢۴ ساعت گذشته حدود ٧٧ بیمار مبتلا به کرونا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری شده‌اند که نشان‌دهنده شروع روند صعودی بیماری در استان و احتمالا موج جدید بیماری است.» به گفته او، هم‌اکنون ۲۵۵ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری‌اند و شمار مبتلایان روزانه نیز به ۹۷۰ نفر رسیده است. هم‌زمان، مقام‌های بهداشتی برخی دیگر از استان‌های ایران همچون گیلان، فارس و هرمزگان نیز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر خبر داده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نگاهی به آمار مبتلایان روزانه که وزارت بهداشت بر اساس معیارهای قطعی تشخیص اعلام می‌کند، نشان می‌دهد که روند صعودی ابتلا از روزهای گذشته آغاز شده است. به‌ طوری‌ که روز یکشنبه، ۲۵ مهر، آمار مبتلایان روزانه ۱۱ هزار و ۳۹۶ نفر اعلام شده اما در روز دوشنبه، ۲۶ مهر، به ۱۱ هزار و ۸۴۴ بیمار جدید افزایش یافته است. روز سه‌شنبه نیز تعداد مبتلایان روزانه ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر اعلام شده است که جهشی قابل‌توجه را نشان می‌دهد.

جامعه پزشکی ایران از هفته‌ها پیش هشدار داده‌ بودند که تجمع‌های اربعین، بازگشایی‌های زودهنگام و لغو محدودیت‌های مرتبط با کرونا، در حالی‌ که هنوز تعداد زیادی از مردم واکسینه نشده‌اند، خطر بروز موج ششم را به همراه دارد. با این حال، در روزهای گذشته هم‌زمان با شنیده شدن صدای پای موج ششم کرونا در ایران، دورکاری‌های کارمندان در اداره‌ها لغو شده است و مقام‌های دولتی همچنان بر بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی در ماه آبان اصرار دارند. همچنین قرار است که از این پس، نماز جمعه نیز برگزار شود. این در حالی است که تاکنون حدود ۳۰ درصد جمعیت ایران واکسینه شده‌اند و متخصصان تاکید کرده‌اند تا زمانی‌ که ۸۵ درصد جمعیت واکسینه نشده‌ باشند، بازگشت به روال عادی خطرهایی را به همراه دارد. 

وزیر بهداشت دولت ابراهیم رئیسی که پیش‌تر مدعی شده بود به‌زودی جشن پایان کرونا در ایران برگزار می‌شود، روز سه‌شنبه، ۲۷ مهر، در آخرین اظهارنظر خود گفت: «موج ششم کرونا در آبان قطعی است.» بهرام عین‌اللهی همچنین با بیان اینکه واردات واکسن تا رسیدن به ۱۸۰ میلیون دوز در آبان ادامه دارد، از آماده‌باش بیمارستان‌ها برای مقابله با موج ششم کرونا خبر داد.