«لو طاهور»؛ بیعت‌کنندگان با خامنه‌ای از سفر به ایران منع شدند

فرقه ارتدوکس افراطی متهم به کودک‌ربایی و ترویج کودک‌همسری از جمهوری اسلامی ایران درخواست پناهندگی کرده است

اعضای لو طاهور در حال چسباندن یک بیانیه به شیشه اتوبوس در گواتمالا-JOHAN ORDONEZ / AFP

به دنبال اقدامات گواتمالا و مکزیک، یکی دیگر از تلاش‌های اعضای فرقه یهودی ارتدوکس افراطی «لو‌ طاهور» به‌منظور سفر به ایران ناکام ماند. اسناد دادگاه فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که رهبران این گروه از جمهوری اسلامی ایران درخواست پناهندگی کرده و با علی خامنه‌ای آن بیعت کرده‌اند.این گروه به وادار کردن کودکان به ازدواج اجباری و سوء استفاده جنسی و روانی متهم‌اند و برخی رهبران آن به دلیل کودک‌ربایی بازداشت شده‌اند.

این گروه افراطی که در دهه ۸۰ میلادی در اورشلیم بنیانگذاری شد نخست به کانادا فرار کرد و سپس به دنبال فشار مقامات کانادا در سال ۲۰۱۴ راهی ا گواتمالا شد. اعضای لو طاهور از سال ۲۰۱۸ بارها تلاش کرده‌اند خود را به ایران برسانند. این گروه افراطی «طالبان یهودی» توصیف می‌شود و دختران بالای سه سال را وادار می‌کند کل بدن خود را در پارچه سیاه بپوشانند. مردان نیز باید اغلب در حال دعا و نیایش باشند. ازدواج بین کودکان و افراد بسیار مسن در این گروه بسیار مرسوم است.

گزارش رسانه‌های مکزیک حاکی از آن است که مقامات مکزیک مانع ورود آنها به مکزیک و سپس سفرشان به ایران از طریق کردستان عراق شده‌اند.

به گزارش تایمز اسرائیل، آنها امیدوارند در جمهوری اسلامی ایران که خود به نقض فاحش حقوق بشر و اقلیت‌های مذهبی متهم است، فعالیت‌های افراط‌گرایانه خود را آزادانه‌تر ادامه دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها از مرز مکزیک به گواتمالا بازگردانده شده‌اند.

پلیس گوتامالا و اف‌بی‌آی در ماه ژوییه به مقر لین فرقه یورش بردند و دو نفر از رهبران آن را دستگیر کردند. آنها به کودک‌ربایی و آزار جنسی کودکان متهم هستند.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های مکزیک دو اتوبوس حامل زنان و کودکان این فرقه را نشان می‌دهد که در حال بازگردانده شدن به گواتمالا هستند.

مقامات گوتامالا نیز هفته گذشته مانع پرواز این گروه از فرودگاه شده بودند.

«وای‌نت» گزارش داده که مقامات اسرائیل نگرانند این گروه در صورت سفر به ایران به عنوان یک اهرم فشار از سوی جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار گیرند.

یک عضو سابق این گروه به رادیو کان اسرائیل گفته که آنها امیدوارند در ایران فعالیت آزادانه‌تری داشته باشند.

بیشتر از جهان