ظهور قهرمانان جدید در رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز

پائولا بادوسا، تنیسور ۲۳ ساله اسپانیایی، با شکست حریفان نامدار، صاحب عنوان قهرمانی شد


Paula Badosa of Spain lifts the winners trophy as Victoria Azarenka of Belarus and Tommy Haas look on following Badosa's win over Azarenka in their women's final match at the Indian Wells tennis tournament on October 17, 2021 in Indian Wells, California.
Frederic J. BROWN / AFP

رقابت‌های تنیس مسترز و ۱۰۰۰امتیازی ایندیان ولز در سال ۲۰۲۱ با شگفتی‌های بسیار زیادی همراه بود و هم در بخش زنان و هم در بخش مردان، قهرمانان جدیدی را به دنیای تنیس معرفی کرد. 

در بخش زنان، پائولا بادوسا، تنیسور ۲۳ ساله اسپانیایی که در این رقابت‌ها با شکست بازیکنان بزرگی همچون کوکو گاف، کریچیکووا، و کربر به بازی پایانی راه یافته بود، موفق شد با شکست آزارنکای ۳۲ ساله کهنه کار که سابقه دو عنوان قهرمانی در همین رقابت‌ها را در کارنامه دارد، نخستین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها و مسابقات تنیس مسترز جشن بگیرد.

بادوسا ست اول را به سختی و در تایبرک ۷-۶ پیروز شد، ولی آزارنکا، زن شماره یک سابق جهان و اهل بلاروس، خیلی زود به مسابقه برگشت و ست دوم را ۶-۲ پیروز شد. اما جسارت و شجاعت بادوسا در این مسابقه مثال‌زدنی بود. او با ضربات فورهند قدرتمند خود بارها برای آزارنکا مشکل‌ساز شد و در نهایت ست سوم را نیز ۷-۶ در تایبرک پیروز شد تا در کل ۲ بر ۱ پیروز دیدار پایانی رقابت‌ها باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این قهرمانی دومین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین قهرمانی این تنیسور زن جوان در مسابقات تنیس است. بادوسا با این قهرمانی حالا در جایگاه ۱۱ برترین تنیس بازان زن جهان قرار خواهد گرفت و شانس زیادی برای حضور در مسابقات هشت نفر برتر جهان در پایان سال جاری دارد.

او پس از دریافت جایزه ویژه مسابقات گفت: «خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم که در این مسابقه فینال مقابل آزارنکا بازی کردم.» 

او سپس خطاب به تنیس باز بلاروس گفت: «از وقتی ۱۴-۱۵ ساله بودم مسابقات شما را در تلویزیون نگاه می‌کردم و همیشه آرزو داشتم روزی مثل شما باشم. از این که الهام‌بخش من بوده‌اید سپاسگزارم.»

در قسمت مردان نیز کمرون نوری، تنیس‌باز  ۲۶ ساله بریتانیایی، موفق شد با عبور از باسیلاشویلی گرجستانی در بازی پایانی، مقام قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد. نوری که ست اول را ۶-۳ به این حریف سرسخت واگذار کرده بود، در ست‌های دوم و سوم به ترتیب با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ به پیروزی رسید و برای نخستین بار جام قهرمانی در این رقابت‌ها را بالای سر برد. 

این دومین قهرمانی نوری در رقابت‌های تنیس است. او به تنها تنیس‌باز بریتانیایی تبدیل شد که توانسته است در این رقابت‌ها به قهرمانی برسد. روسدسکی و تیم هنمن از بازیکنان بریتانیایی و مطرح دنیا هستند که سال‌ها در فینال این مسابقات حضور داشته‌اند، ولی هرگز موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها نشده بودند.کمرون نوری با کسب این قهرمانی و ۱۰۰۰ امتیاز این مسابقه در رده‌بندی جدیدی که اعلام خواهد شد، از مکان ۲۶ جهان به رده ۱۶ برترین تنیس‌بازان جهان نقل مکان خواهد کرد.

بیشتر از تنيس