بازگشت گروه فیلمسازی روس از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین

«چالش» اولین فیلم سینمایی است که در فضا ساخته شده است

یک گروه فیلمسازی روس پس از فیلمبرداری نخستین فیلم سینمایی که در فضا ساخته شده است، از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برگشت.

یولیا پرسلید، بازیگر، کلیم شیپنگو، کارگردان و تهیه‌کننده، و اولگ نوویتسکی، فضانورد، بامداد یکشنبه به سلامت در علفزارهای قزاقستان فرود آمدند.

آنان بعدازظهر شنبه با فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خداحافظی کردند و وارد سفینه برگشت خود شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در محل فرود، اکیپ‌های فیلمبرداری صحنه‌های بیشتری برای فیلم در دست ساخت برداشتند.

پرسلید و شیپنکو دوازده روز پیش همراه آنتون شکاپلروف، فضانورد باتجربه روس، با راکت سایوز به فضا رفتند و به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شدند. آن‌ها طی اقامتشان در ایستگاه، صحنه‌های فیلم «چالش» را گرفتند که اولین فیلم سینمایی است که در فضا ساخته شده است.

این فیلم داستان پزشکی را می‌گوید که باید یک فضانورد را در فضا جراحی کند، چون شرایط جسمی‌اش به او اجازه بازگشت به زمین نمی‌دهد. نقش جراح را پرسلید، و نقش فضانورد را نوویتسکی بازی می‌کنند.

بنا به اعلام سازمان فضایی آمریکا، ناسا، شکاپلروف در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد ماند و ماه مارس سال آینده همراه مارک وندهی و پیتوتر دوبروف، فضانوردان آمریکایی و روس، با سفینه سایوز ام‌اس-۱۹ به زمین باز خواهد گشت.

در سال ۲۰۲۰، تام کروز و داگ لیمن، فیلمساز، اعلام کردند که با همکاری ناسا روی فیلمی کار می‌کنند که در فضا ساخته خواهد شد.

بیشتر از جهان