کعبه با ظرفیت کامل به استقبال حجاج می‌رود

عربستان الزام استفاده از ماسک در فضای باز را لغو کرد

کعبه - AFP

مسجد جامع عربستان سعودی در مکه پذیرایی از حجاج را با ظرفیت کامل از روز یکشنبه آغاز کرده است و کارگران برچسب‌های فاصله اجتماعی را در اطراف مسجد برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (SPA)، عربستان سعودی الزام به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در فضاهای باز را لغو کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کاهش چشمگیری یافت.

یک مقام مسئول در مکه گفت: «مسجد جامع امروز با ظرفیت کامل و بدون نیاز به رعایت فاصله اجتماعی، برای نماز صبح آماده می‌شود.»

با این حال، حجاج همچنان باید هنگام ورود به دو مسجد اصلی در مکه و مدینه، از ماسک استفاده کنند.

تاکنون بیش از ۲۰.۶ میلیون نفر از ۳۴.۸ میلیون جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند. نوشاد محمد، شهروند بریتانیایی مقیم عربستان با ابراز خوشحالی از این تصمیم می‌گوید: «عربستان سعودی در مراقبت از مردم خود، اعم از افراد مقیم یا شهروندانش در طول همه‌گیری، کار چشمگیر و فوق‌العاده‌ای انجام داده است. به همه ما خدمات پزشکی و واکسن رایگان داده شد و واقعاً خوش‌شانس هستیم که در زمان همه‌گیری اینجا بودیم. خوشحالم ما فصل جدیدی را تغییر می‌دهیم و امیدواریم جهان به حالت عادی بازگردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اعلامیه منتشر شده، از این به بعد، امکانات ورزشی وزارت ورزش با تمام توان از ورزش دوستان استقبال می‌کند. کافه‌ها، مراکز خرید، سالن‌های عروسی، سینما و رستوران‌ها نیز با از مهمانان بدون الزام به رعایت فاصله اجتماعی پذیرایی می‌کنند.

یک شهروند سعودی در این باره، گفت: «راستش من از شنیدن این خبر بسیار خوشحالم که سرانجام می‌توانیم زندگی روزمره خود را بدون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی از سر بگیریم. ما نتوانستیم عروسی را در خانواده برگزار کنیم زیرا می‌خواستیم همه عزیزان ما حضور داشته باشند. این تغییرات باعث خوشحالی خانواده ما شده است.»

والدین دانش‌آموزان نیز امیدوارند مدارس به دانش‌آموزان مدارس ابتدایی اجازه دهند تا از هفته آینده در کلاس‌ها شرکت کنند.

عایشه عبدالله، شهروند سعودی ساکن جده می‌گوید: «از آنجا که همه محیط‌های عمومی باز شده است، امیدوارم همین امر در مورد مدارس نیز صدق کند. تاکنون، فقط دبیرستان‌ها باز شده بودند. امیدوارم فرزندان ۴ و ۶ ساله من هم بتوانند طبق برنامه‌ای که به ما گفته شد از هفته آینده کلاس‌های خود را از سر بگیرند.»

بیشتر از جهان