۸ استان ایران در «ناامنی غذایی» قرار دارند

کرونا و تورم باعث ناامنی غذایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، ایلام، کرمان، خراسان جنوبی، و بوشهر شده است

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اعلام کرد که ۸ استان ایران دچار «ناامنی غذایی» شده‌اند.

زهرا عبداللهی روز شنبه، ۲۴ مهرماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت که استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، ایلام، کرمان، خراسان جنوبی، و بوشهر درگیر مسئله ناامنی غذایی شده‌اند.

او کرونا و تورم را موجب بروز این مشکل در برخی استان‌ها دانست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این مقام بهداشتی، به دنبال افزایش قیمت، مصرف برخی اقلام غذایی مانند گوشت و مرغ، لبنیات، و حتی میوه‌ها، تا حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

او به تبعات حذف منابع پروتئینی از سفره مردم اشاره کرد و گفت: «گرانی منابع اصلی غذایی پروتئینی و ریزمُغذی‌ها، مردم و اقشار کم‌درآمد را به سمت مصرف بیشتر نان و برنج و نشاسته‌ای که ارزان‌تر و فاقد ارزش غذایی کافی است، سوق داده تا تنها شکم‌شان سیر شود و سیری سلولی برایشان اتفاق نمی‌افتد. در چنین شرایطی، چاقی ناشی از فقر رخ می‌دهد که خود نوعی سوءتغذیه محسوب می‌شود. این در حالی است که کاهش تحرک مردم به دنبال کرونا، عاملی مضاعف برای افزایش چاقی شده که خود عامل خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، و سرطان است.»