عقب‌نشینی سولسشر از موضعش در قبال رونالدو

تیم فوتبال منچستر یونایتد در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلستان شروع نسبتا موفقی داشت

رونالدو در بدو حضورش در چند مسابقه ابتدایی برای یونایتد فراتر از حد ممکن ظاهر شد - Oli SCARFF / AFP

پس از بازگشت دراماتیک رونالدو به اولدترافورد اغلب هواداران این تیم پرطرفدار در جهان معتقد بودند که دوباره شانس به آن‌ها روی آورده است و می‌توانند روزهای خوش گذشته را با حضور این ستاره پرتغالی تکرار کنند.

رونالدو در بدو حضورش در چند مسابقه ابتدایی برای یونایتد فراتر از حد ممکن ظاهر شد و موفق شد در پنج مسابقه ابتدایی، پنج گل به ثمر برساند اما سولسشر، سرمربی شیاطین سرخ، در اقدامی عجیب در چند مسابقه او را از ابتدا  در ترکیب اصلی تیم قرار نداد و رونالدو مجبور شد از روی نیمکت کار را دنبال کند.

همین موضوع در روند بردهای منچستر تاثیری منفی داشت. او در آخرین بازی یونایتد پیش از تعطیلی دو هفته‌ای رقابت‌های لیگ برتر مقابل اورتون از ابتدا در زمین مسابقه حضور نداشت و فقط ۱۵ دقیقه پایانی شانس حضور در زمین را پیدا کرد.

در نهایت این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و یونایتد در اولدترافورد دو امتیاز حساس را از دست داد. سولسشر پس از پایان مسابقه اذعان داشت که رونالدو جوان سابق نیست و نمی‌تواند به طور کامل در زمین مسابقه حضور داشته باشد و او باید تشخیص دهد که چه زمانی برای حضور بازیکنان در زمین مناسب است.

همین صحبت‌های سولسشر باعث شد تا اعتراض هواداران به سمت او سرازیر شود و انتقادهای فراوانی نسبت به او در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، اما عده‌ای از بازیکنان پیشین یونایتد نیز از این کار او حمایت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رونالدو پس از آخرین مسابقه یونایتد در لیگ راهی بازی‌های ملی شد و با درخشش برای تیم ملی پرتغال و گلزنی‌های پیاپی جواب محکم و کوبنده‌ای به منتقدان خود از جمله سولسشر داد.

انتقادها از سولسشر به اندازه‌ای بود که حتی هواداران خواهان برکناری او شدند. یونایتد در حضور سه ساله سولسشر تا به حال نتوانسته است هیچ عنوان قهرمانی را به دست آورد و به نظر می‌رسد او آخرین سال و شاید حتی آخرین ماه‌های حضور خود در یونایتد را سپری می‌کند.

سولسشر حالا پس از اظهارنظر جنجالی در هفته‌های گذشته به نظر می‌رسد مقداری خطر اخراج را احساس می‌کند و در جدیدترین صحبت‌های منتشر شده از او گفته است که کنار گذاشتن رونالدو از ترکیب اصلی بسیار دشوار است.

این صحبت‌ها از سولسشر در حالی منتشر می‌شود که یونایتد بازی دشواری مقابل تیم فوتبال لستر در پیش دارد و سرمربی یونایتد معتقد است که خستگی رونالدو ناشی از بازی‌های ملی شاید او را مجبور بکند تا از ستاره پرتغالی در ترکیب اصلی استفاده نکند و تنها در صورت لزوم  او را به کار گیرد.

او معتقد است رونالدو برای منچستر بازیکن ارزشمندی است و نباید بیش از اندازه از او استفاده شود تا دچار مصدومیت نشود. جسی لینگارد آماده نیز به تازگی خواهان جدایی از یونایتد شده است. استفاده اشتباه این مربی نروژی از بازیکنان صدای لینگارد با‌استعداد را هم درآورده است و او قصد دارد در ژانویه منچستر را ترک کند.

تیم‌هایی مانند وستهام، میلان و حتی بارسلونا به دنبال این بازیکن جوان هستند. سولسشر امیدوار است تا بتواند این بازیکن ارزشمند را در اولدترافورد نگه دارد. او سال گذشته نیز به دلیل نیمکت‌نشینی‌های فراوان به مدت یک نیم فصل راهی تیم وستهام شد و موفق شد عملکرد بی‌نظیری در این تیم داشته باشد.

تیم فوتبال منچستر یوناید در حال حاضر با ۱۴ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر انگلستان قرار دارد.

بیشتر از فوتبال