شهری در استرالیا به ساکنان جدید زمین رایگان می‌دهد

شهر دورافتاده کوییلپی به‌دلیل استخراج عقیق و استخوان‌های دایناسوری که در آن کشف شده، معروف است

این شهر درصدد جذب جمعیت جوان‌تر است و مجموعه‌ای از فرصت‌های شغلی دارد‌ـ aussietowns.com.au

شهری در کویینزلند استرالیا در تلاش برای بهبود وضعیت مسکن، از طریق واگذاری دولتی، زمین رایگان می‌دهد.

شهر کوییلپی، که در ۱۰۰ کیلومتری بریزبن واقع شده است، حدود ۸۰۰ سکنه دارد و شهرداری دارای ۴۶ ملک است. به‌رغم وجود موقعیت‌های شغلی در این شهر، محل مسکونی کافی وجود ندارد.

مقام‌های شهر کوییلپی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت news.com.au گفتند شهرداری کوییلپی‌شر به خریداران خانه که زمین بخرند و خانه‌هایی بسازند که زیر ۷۵۰ هزار دلار (بیش از ۴۰۰ هزار پوند) ارزش داشته باشند و دست‌کم شش ماه در آن زندگی کنند، ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار (بیش از ۶۰۰۰ پوند) می‌پردازد.

جاستین هنکاک، مدیر اجرایی شهرداری کوییلپی‌شر، به وب‌سایت news.com.au گفت: «اگر در نظر دارید بازنشسته شوید و به خانه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای سفر نیاز دارید، یا جوانی هستید که تازه کارتان را شروع کردید و در پله اول نردبان خرید ملک‌ هستید، بعید است در هیچ جای استرالیا بتوانید معامله‌ای بهتر از این پیدا کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه افزود: «بستگی به قیمت زمین انتخاب‌شده دارد، در اصل می‌تواند حتی معادل این باشد که زمین را رایگان بدهیم.»

این شهر، که درصدد جذب جمعیت جوان‌تر است، مجموعه‌ای از فرصت‌های شغلی دارد از جمله در بانک نشنال استرالیا، پرستاری کودک، کار در بار و سایر مشاغل. به گفته مسئولان، برای جوانان فر‌صت‌هایی فراهم است تا در این شهر کسب‌و‌کارهای جدید نیز راه بیندازند.

این شهر، که در دوره همه‌گیری جهانی از کووید در امان ماند، به گفته آقای هنکاک، به «اماکن سراسر بازش» می‌بالد.

این شهر دورافتاده همچنین به‌دلیل استخراج عقیق و استخوان‌های دایناسوری که در آن کشف شده، معروف است. به گفته استوارت مکنزی، شهردار کوییلپی، ایده اصلی این است که افراد شاغل و مجرب را جذب کنند تا خانه‌سازی در این شهر ترقی کند.

او گفت: «ما به افرادی نیاز داریم که بیایند در منطقه ما کار کنند، اما هنوز مسکن کافی نداریم تا آن‌ها را اسکان دهیم... در کویینزلند در محدوده‌ای هستیم که افراد راحت به کوییلپی بیایند، و اطمینان داریم که در ماه‌های آتی، مرزهای بین‌ایالتی بازگشایی خواهند شد و امکان جابه‌جایی آزادانه‌تر میان ایالت‌ها فراهم می‌شود.»

اما کوییلپی تنها شهری نیست که به خریداران جدید مسکن کمک می‌کند.

ویکتوریا‌ــ دومین ایالت کوچک این کشور‌ــ نیز با کاهش مبلغ مورد نیاز برای ورود به بازار مسکن، خریداران خانه را تشویق می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، خریداران خانه در ویکتوریا برای خانه جدید، فقط باید ۵ درصد ودیعه بپردازند، و صندوق خریداران مسکن ویکتوریا (Victorian Homebuyer Fund) حاضر است در قبال سهمی از ملک، یک‌چهارم بهای خانه را پرداخت کند.  

© The Independent

بیشتر از جهان