دونالد ترامپ: به آسانی فرماندار فلوریدا را در انتخابات شکست می‌دهم

۶۳ درصد جمهوری‌خواهان می‌خواهند ترامپ رهبری حزب را به دست بگیرد

دونالد ترامپ هنوز رسما شرکت مجدد خود در کارزار انتخاباتی را اعلام نکرده است - Andy JACOBSOHN / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ادعا کرد اگر ران دوسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا در انتخابات سال دو هزار و بیست‌وچهار شرکت کند، او را شکست خواهد داد.

آقای ترامپ هنوز رسما شرکت مجدد خود در کارزار انتخاباتی را اعلام نکرده اما بارها به قصد خود برای شرکت در آن اشاره کرده است.

روز یکشنبه (۱۱ مهر) یاهو فایننس به نقل از آقای ترامپ نوشت که به گمان او، اگر وارد رقابت شود، «بسیاری میدان را خالی خواهند کرد». متن کامل این مصاحبه روز دوشنبه (۱۲مهر) منتشر خواهد شد.

آقای ترامپ افزود: «فکر نمی‌کنم با او روبه‌رو شوم؛ به گمانم خیلی‌ها رقابت را ترک خواهند کرد. فکر می‌کنم او هم نیاید.»

رئیس‌جمهور سابق فکر می‌کند در غیر این‌صورت هم می‌تواند تمامی آن‌ها، از جمله  آقای دوسانتیس را که ممکن است نامزد حزب جمهوری‌خواه باشد، «شکست» دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ گفت: «اگر رقیبم باشد، درست مثل بقیه او را هم شکست خواهم داد.» او افزود: «اگر شرکت کنم، به گمانم خیلی موفق باشم.»

خود آقای دوسانتیس هنوز برنامه‌‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال دو هزار و بیست‌وچهار ایالات متحده را اعلام نکرده است و می‌گوید که قصد دارد دوباره نامزد فرمانداری شود.

آقای دوسانتیس روز پنجشنبه (۸ مهر) در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «به هیچ چیز جز انجام وظیفه فکر نمی‌کنم. در فلوریدا با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. قصد دارم سال آینده دوباره نامزد فرمانداری شوم.»

فرماندار فلوریدا ممکن است نامزد ریاست‌جمهوری شود اما محبوبیت آقای ترامپ در میان جمهوری‌خواهان بی‌رقیب است؛ اگرچه او تنها رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده است که از پذیرش شکست خود در انتخابات سر باز زد و همچنان بر ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر تقلب در فرایند رای‌گیری پافشاری می‌کند.

نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان حاکی از آن است که ۶۳ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری‌خواهان مایل‌اند آقای ترامپ دوباره رهبری این حزب را به دست گیرد. کمی بیش از ۵۰ درصد این افراد از بازگشت او به ریاست‌جمهوری استقبال کرده‌اند.

© The Independent