ترامپ برای بازگشت حساب توییترش سراغ دادگاه رفت

در پی هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در ۶  ژانویه، توییتر و چند رسانه اجتماعی دیگر حساب ترامپ را مسدود کردند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا- Santiago/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، برای بازگشت حساب توییترش به دادگاه فدرال فلوریدا شکایت کرد. توییتر حساب کاربری ترامپ را به‌دلیل «تحریک به خشونت» در ژانویه سال جاری حذف کرد.

در درخواست ترامپ برای رسیدگی و صدور حکم دادگاه، آمده این رسانه اجتماعی با «اجبار» اعضای کنگره آمریکا، حساب او را تعلیق کرده است.

در پی هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در ۶  ژانویه، توییتر و چند رسانه اجتماعی دیگر حساب ترامپ را مسدود کردند. این حمله پس از سخنرانی ترامپ صورت گرفت که در جریان آن، بار دیگر تاکید کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰،  تقلب گسترده صورت گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، در درخواستی که وکلای ترامپ ثبت کرده‌اند، آمده است «میزان قدرت و تسلطی که  توییتر بر گفتمان سیاسی این کشور اعمال می‌کند بی‌اندازه، از لحاظ تاریخی بی‌سابقه و برای بحث‌های دموکراتیک آزاد به‌شدت خطرناک است».

ترامپ در این درخواست، به دادگاه گفته است توییتر به طالبان اجازه داده است در مورد پیروزی‌های نظامی‌اش‌ در سراسر افغانستان مرتب توییت منتشر کند، اما او را در دوران ریاست‌جمهوری‌اش سانسور می‌کرد و روی توییت‌هایش برچسب «اطلاعات گمراه‌کننده» می‌زد یا می‌نوشت که این توییت‌ها قوانین شرکت در برخورد با «تحسین خشونت» را نقض کرده‌اند.

توییتر هنگام حذف حساب کاربری ترامپ اعلام کرد که توییت‌های رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ناقض سیاست این رسانه‌ اجتماعی در ممنوعیت «تحسین خشونت» بوده است و «بسیار محتمل» بود که به تکرار آنچه در ساختمان کنگره رخ داد منجر شود.

ترامپ پیش از مسدودی حسابش در توییتر، بیش از ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت.

بیشتر از جهان