خوشحالی و عذرخواهی سوارز پس از گلزنی مقابل بارسلونا

اتلتیکو مادرید با کسب این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و به طور موقت در رده دوم جدول قرار گرفت

سوارز با زدن یک گل و ثبت یک پاس گل در این مسابقه انتقام سختی نه از بارسا بلکه از کومان هلندی گرفت - OSCAR DEL POZO / AFP

شاید مدت یک سال و اندی زمان کمی نباشد، اما همین مقدار برای لوئیس سوارز، مهاجم تیم فوتبال اتلتیکو مادرید، کافی بود تا فرصت انتقام گرفتن از سرمربی حال حاضر بارسلونا را داشته باشد.

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در مهم‌ترین دیدار هفته هشتم رقابت‌های لالیگا اسپانیا موفق شد در ورزشگاه خانگی خود متروپولیتانو و در حضور انبوهی از تماشاگران تیم فوتبال بارسلونا را دو بر صفر شکست دهد.

در این بازی سوارز بی شک یکی از ستارگان میدان بود و توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و سازنده گل اول مسابقه نیز بود، اما خوشحالی گل سوارز مانند همیشه نبود و به نظر می‌رسید شادی او با همیشه مقداری تفاوت دارد.

او پس از باز کردن دروازه تیم سابق خود ابتدا به نظر می‌رسید با بالابردن دست‌هایش از خداوند برای زدن گل در حال قدردانی است، اما بعد از آن این طور به نظر رسید که همزمان از هواداران بارسلونا عذرخواهی می‌کند به این دلیل که دروازه تیم محبوب خود را در پیراهن اتلتیکو باز کرده است.

او پس از چند لحظه به سمت هواداران اتلتیکو مادرید رفت و دست‌های خود را به شکل گوشی تلفن درآورد و نشان داد که گویا در حال مکالمه با کسی است. عده زیادی این حرکتش را واکنشی اعتراضی نسبت به رونالد کومان قلمداد کرده‌ا‌ند.

سوارز با این حرکت تصمیم داشت جوابی دندان‌شکن به سرمربی آبی‌اناری‌ها بدهد. یک سال پیش رونالد کومان، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا، با تماسی تلفنی به سوارز اعلام کرد که او را نمی‌خواهد و در فهرست او جایی ندارد و باید از این تیم جدا شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوارز پس از پایان بازی اعلام کرد که قصدش از انجام این حرکت به هیچ وجه دادن پیام به کومان نبوده است. او در انتهای بازی گفت: «این حرکت کنایه به کومان نبود. برای دوستان و آشنایانی بود که شماره تلفن مرا دارند و نیز برای فرزندانم. در واقع تنها یک نوع شوخی بود. می‌دانستم اگر گل بزنم باید عذرخواهی کنم. به احترام بارسا و هوادارانش و نیز دوستانی که در این تیم دارم، نمی‌خواستم خوشحالی کنم. خوشحالم که بردیم و به هدفمان رسیدیم. بارسا برایم حریف ویژه‌ای بود ولی من ۱۰۰ درصد توانم را برای اتلتیکو گذاشتم و خوشحالم.»

سوارز با زدن یک گل و ثبت یک پاس گل در این مسابقه انتقام سختی نه از بارسا بلکه از کومان هلندی گرفت و حالا به نظر می‌رسد پس از این شکست موقعیت کومان بیش از هر زمان دیگری در بارسلونا شکننده‌تر شده است.

خوان لاپورتا پیش از شروع مسابقه حمایت خود را از رونالد کومان اعلام کرد و گفت که او همچنان سرمربی بارسا خواهد ماند. این در حالی است که اغلب کارشناسان فوتبال معتقدند که این نوع صحبت کردن لاپورتا به دلیل مشکلات مالی باشگاه است و آن‌ها در صورت اخراج کومان باید نزدیک به ۱۲ میلیون یورو به او غرامت پرداخت کنند.

در این مسابقه حساس آنتوان گریزمن فرانسوی هم که به تازگی از بارسا جدا شده و به تیم سابقش پیوسته است در ۲۰ دقیقه پایانی به بازی آمد، اما او نتوانست مانند سوارز هدیه‌ای شیرین به کومان تقدیم کند.

دیه گو سیمئونه، سرمربی موفق اتلتیکو مادرید که سال گذشته نیز این تیم را به قهرمانی در لالیگا رساند معتقد است آن‌ها در این فصل از رقابت‌های فوتبال تیمی باانگیزه‌تر و قوی‌تر از فصل گذشته را در اختیار دارند و از بازیکنانش برای این بازی بی‌نظیر مقابل بارسلونا قدردانی کرد.

او در مورد بارسلونا گفت: «این تیم همان تیمی است که ما سال گذشته نیز با آن‌ها بازی کردیم. تنها تفاوت در این بود که آن‌ها برای اولین بار بدون مسی مقابل ما ظاهر شدند و نبود این ستاره در ترکیبشان ضربه سختی به تیم بارسلونا وارد کرده است.»

اتلتیکو مادرید با کسب این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و به طور موقت در رده دوم جدول قرار گرفت. تیم فوتبال بارسلونا هم با قبول نخستین شکست خود در رقابت‌های لالیگا در این فصل با ۱۲ امتیاز در مکان نهم جدول قرار دارد.

بیشتر از فوتبال