عقاب‌ها در شهرآورد دلاکاپیتاله پیروز شدند

تیم فوتبال رم در این مسابقه بازی هجومی‌تری به نمایش گذاشت اما تصمیم‌های داوری بلای جان آن‌ها شد

Vincenzo PINTO / AFP

رقابت‌های هفته ششم سری آ ایتالیا با مسابقه حساس دو تیم همشهری لاتزیو و رم که یک از معروف‌ترین شهرآوردها در کشور ایتالیا و در دنیا است، پیگیری شد و لاتزیو موفق شد در یک مسابقه جذاب و دیدنی سه بر دو رم، رقیب دیرینه خود، را شکست دهد.

تیم فوتبال لاتزیو که «عقاب‌ها» لقب گرفته است، در این فصل از رقابت‌های سری آ هنوز نتوانسته است بازی‌های درخشان خود در فصل گذشته را تکرار کند و پس از جدا شدن اینزاگی، سرمربی سابق این تیم، حالا مائوریتزیو ساری کهنه‌کار را روی نیمکت دارد.

تیم فوتبال رم نیز که در این هفته‌ها قدری متزلزل نشان داده است، برای پیروزی و بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی در این فصل انگیزه زیادی داشت؛ اما در این مسابقه، مورینیو و تیمش علی‌رغم بازی خوبی که به نمایش گذاشتند، دومین باخت این فصل را تجربه کردند.

تیم فوتبال رم در این مسابقه بازی هجومی‌تری به نمایش گذاشت اما تصمیم‌های داوری بلای جان آن‌ها شد و در نتیجه به دست آمده تاثیرگذار بود. در این مسابقه، ساویچ، پدرو و فیلیپه اندرسون برای لاتزیو سه گل زدند و ایموبیله، مهاجم وفادار عقاب‌ها، هم دو پاس گل را به نام خود در این مسابقه ثبت کرد.

در طرف مقابل، ایبانز و وریتوت گل‌های تیم رم را به ثمر رساندند؛ اما آقای خاص بازهم در این مسابقه حاشیه‌ساز شد و با رفتارش چه در کنار زمین و چه پس از پایان بازی، توجه دوربین‌ها را به خود جلب کرد. او در حالی که تیمش دو بر یک عقب افتاده بود، با رفتاری عجیب و نشان دادن ساعت خود به هواداران تیم لاتزیو، به آن‌ها متذکر شد که هنوز برای جبران بازی وقت کافی در اختیار دارند. او حتی پس از شکست، بازیکنان خود را وسط زمین نگه داشت و یک جلسه سرپایی با آن‌ها برگزار کرد.

او در جلسه مطبوعاتی نیز به‌شدت از داوران مسابقه انتقاد کرد و معتقد بود که برخلاف فوتبال ایتالیا، داوری در این کشور پیشرفت نکرده است. او در ادامه به دلیل درگیری لفظی با چند خبرنگار، نشست مطبوعاتی را نصفه‌کاره رها کرد.

مورینیو پس از پایان بازی گفت: «آنچه وسط زمین با بازیکنانم صحبت کردم، بین خودمان باقی خواهد ماند. من دوست داشتم با همان صمیمیت که در رختکن با آن‌ها صحبت می‌کنم، به همان شکل در زمین مسابقه با آن‌ها صحبت و از آن‌ها تشکر کنم. فوتبال ایتالیا در این ۱۰ سال که من اینجا نبوده‌ام، بسیار پیشرفت کرده و ارائه بازی‌های هجومی بالاتر رفتن کیفیت فوتبال در این کشور را در پی داشته است؛ اما داوری خیر! در صحنه گل دوم لاتزیو ما منتظر اعلام رای داور برای یک ضربه پنالتی به سود خودمان بودیم اما با وجود کمک داور ویدیویی، چنین نشد و این جای تاسف دارد. در ضمن تیم حریف در یک صحنه خطا باید ۱۰ نفره می‌شد ولی داور از دادن کارت قرمز به بازیکن تیم لاتزیو خودداری کرد. با این حساب ما تیم برتر میدان بودیم و با بدشانسی از این بازی امتیازی نگرفتیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساری نیز که پس از دو سال غیب هدایت یک تیم در مسابقات فوتبال را بر عهده گرفته است، گفت: «درست است که بازی به این مهمی را پیروز شدیم اما از خط دفاعی خود ناامیدم چرا که مهاجمان آن‌ها توانستند از توپ‌های مرده گلزنی کنند؛ اما با این حال اعتراف می‌کنم که این دیدار از نظر احساسی یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های دوران مربیگری من بود. من انتظار نداشتم که شهرآورد این‌قدر آدرنالین مرا بالا ببرد و در نهایت خوشحالی شما از کسب پیروزی را سبب شود.»

در پایان مسابقه، عقابی که نماد این باشگاه است، در استادیوم المپیک رم به نمایش درآمد که بازیکنان و حتی ساری نیز از آن استقبال کردند.  

بیشتر از فوتبال