حیوانات زال در طبیعت

این حیوانات در طبیعت شانس چندانی برای بقا ندارند

هر حیوان سفیدی زال نیست-CANVA

اگرچه کمیاب اما حیوانات زال (آلبینو) در همه‌جا از آسمان تا دریاها مشاهده‌شده‌اند. این موجودات منحصربه‌فرد که ممکن است دچار نقص جزئی یا کامل رنگ‌دانه باشند، پوستی رنگ‌پریده و چشمانی به رنگ روشن و اغلب آبی دارند. تولد یک حیوان زال در برخی فرهنگ‌ها یک رویداد مقدس یا خوش‌یمن تلقی می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این حیوانات در طبیعت شانس چندانی برای بقا ندارند.

 زالی چیست؟
در پستانداران، زالی زمانی اتفاق می‌افتد که جنین یک یا چند ژن جهش‌یافته را از والدین خود به ارث می‌برد که مانع تولید ملانین در بدن می‌شود، رنگ‌دانه اصلی که رنگ پوست، خز و چشم را تعیین می‌کند. تولید ملانین در ملانوسیت ها انجام می‌شود، سلول‌های تخصصی که در پستانداران وجود دارند اما کاملاً کاربردی نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


غیر پستاندارها نیز می‌توانند آلبینو باشند، اما چون می‌توانند رنگ‌دانه‌های دیگری را علاوه بر ملانین تولید کنند، ممکن است کاملاً سفید به نظر نرسند. در پستانداران آلبینو نیز اگر ژن‌های ملانین ساز کاملاً آسیب نبینند، ممکن است ته رنگی روی بدنشان داشته باشند.
البته همه حیوانات سفیدپوست آلبینو نیستند. برخی از حیوانات به‌سادگی دارای پوست روشن هستند یا ممکن است از بیماری‌هایی رنج ببرند. برای تشخیص تفاوت بین یک حیوان آلبینو و یک حیوان بدون بیماری، به چشم‌ها نگاه کنید: رگ‌های خونی که معمولاً با رنگ‌دانه پوشانده شده‌اند در موجودات آلبینو واضح‌تر هستند و باعث می‌شوند گاهی رنگ چشم آن‌ها را صورتی به نظر بیاید.


زالی اگر با مشکلات دیگری همچون نقص بینایی یا شنوایی همراه باشد بیماری یا معلولیت تلقی نمی‌شود، فقط حیواناتی که دچار آن هستند شانس استتار را ازدست‌داده و اغلب زودتر شکار می‌شوند.
اگر حیوان خانگی شما زال است در فصل تابستان با کمک دامپزشک از کرم‌های مراقبت پوست استفاده کنید. این حیوانات نسبت به باقی هم نوعان خود به نور خورشید حساس‌تر هستند.

بیشتر از زندگی