تظاهرات مردمی در بغداد، در دومین سالگرد اعتراض‌های خونین اکتبر

تظاهرکنندگان خواهان تحریم انتخابات سراسری شدند، چون به گفته آن‌ها، چیزی را عوض نمی‌کند

سالگرد اعتراض‌های ضددولتی اکتبر، در مرکز شهر بغداد- REUTERS/Saba Kareem

صدها تن از مردم عراق روز جمعه، هم‌زمان با دومین سالگرد اعتراض‌های ضددولتی اکتبر، در مرکز شهر بغداد، پایتخت این کشور، تظاهرات خیابانی به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود هزار نفر که شمار قابل توجهی زن در میان آن‌ها حضور داشتند، در تظاهرات امروز شرکت کرده‌اند.

بسیاری از معترضان تصاویر عزیزان خود را که در جریان اعتراض‌های اکتبر ۲۰۱۹ در بغداد و چند شهر دیگر کشته شدند، در دست داشتند.

اعتراض‌های چند روزه دو سال پیش، صدها کشته و زخمی بر جا گذاشت. تظاهرکنندگان به فساد و بیکاری و مدیریت ضعیف دولت اعتراض داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز نیز اعتراض‌های مشابهی را مطرح کردند و تحریم انتخابات سراسری را خواستار شدند؛ چون به گفته آن‌ها، چیزی را عوض نمی‌کند.

انتخابات مجلس عراق قرار است دهم اکتبر برابر با هجدهم مهرماه، برگزار شود.

تظاهرات‌کنندگان امروز به  یک مورد دیگر هم اعتراض داشتند و آن سرکوب جامعه مدنی و فعالان منتقد بود که هیچ‌کس در این زمینه پاسخگو نبوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، صدها مامور پلیس فدرال و نیروی ضدشورش پیش از برگزاری این تظاهرات در مناطق مشخص بغداد مستقر شده بودند.

در یکی از پلاکاردهایی که معترضان در دست داشتند، نوشته شده است: «شما نمی‌توانید صدای تشرین را ساکت کنید.» (تشرین معادل عربی اکتبر است)