ابراز امیدواری بورل از ادامه مذاکرات وین در یک «زمان قابل قبول»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: بررسی مذاکرات به نتیجه رسیده و حتما انجام خواهد شد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا -REUTERS/David 'Dee' Delgado

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به دوحه، پایتخت قطر، سفر کرده است، روز پنجشنبه درباره مذاکرات هسته‌ای وین گفت که اعتقاد دارد این مذاکرات در یک «زمان قابل قبول» از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات جوزپ بورل در یک نشست خبری و در پاسخ به پرسشی درباره امکان ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مطرح و به‌طور هم‌زمان به عربی ترجمه شد.

ایران و آمریکا از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱، با وساطت اتحادیه اروپا و حضور سایر اعضای باقیمانده در برجام،  شش دور مذاکره غیرمستقیم برگزار کردند اما تاریخ برگزاری دور هفتم هنوز مشخص نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت ابراهیم رئیسی با وجود ابراز تمایل به ادامه مذاکرات وین، اعلام کرده است که ابتدا باید محتوای مذاکرات انجام شده در دولت حسن روحانی را بررسی کند و سپس در مورد نحوه ادامه مذاکرات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با روزنامه فرانسوی لوموند که گزارش آن روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که بررسی مذاکرات به نتیجه رسیده است؛ «یعنی اینکه مذاکرات حتما انجام خواهد شد».

با این حال سعید خطیب‌زاده به تاریخ ازسرگیری مذاکرات اشاره‌ای نکرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز شنبه در نیویورک و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، گفته بود که تهران «خیلی زود» به میز مذاکره در وین باز خواهد گشت.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که هنوز مشخص نیست منظور ایران از زود یا خیلی زود چیست.