لوئیس همیلتون صدمین جایزه بزرگ فرمول یک خود را ثبت کرد

پیروزی همیلتون، او را دوباره در صدر جدول رده‌بندی بالاتر از فرستاپن قرار داد

لوئیس همیلتون پس از مسابقه از لندو نوریس دلجویی می کند - YURI KOCHETKOV / POOL / AFP

لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس بنز، روز یکشنبه با پیروزی نامنتظره در مسابقه جایزه بزرگ روسیه، صدمین پیروزی را به نام خود ثبت کرد.

لندو نوریس، راننده جوان بریتانیایی تیم مک‌لارن که روز شنبه به شکلی شگفت‌انگیز در زمان‌گیری اول شده، بود، روز یکشنبه بیشتر مدت مسابقه در شهر سوچی را پیشتاز بود، اما باران شدید در اواخر مسابقه همه چیز را عوض کرد.

رگبار شدید، برای همیلتون که در تعقیب نوریس بود ولی نمی‌توانست از او پیشی بگیرد، هدیه‌ای آسمانی بود. نوریس سر یک پیچ سر خورد و دور خودش چرخید، و همیلتون با استفاده از این فرصت، پیش از همه از خط پایان گذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این صدمین پیروزی جایزه بزرگ همیلتون بود که قبلا رکورد بیشترین پیروز‌ی‌های فرمول یک را ثبت کرده بود. نفر بعدی پس از او، مایکل شوماخر آلمانی است که پس از بازنشستگی از اتومبیل‌رانی حرفه‌ای، هنگام اسکی دچار ضربه مغزی شد و پس از آن در انظار دیده نشده است.

مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول، به حکم فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی، مسابقه یکشنبه را از جایگاه آخر شروع کرد، زیرا موتور خودرو او نیاز به تعویض داشت.

با این همه، فرستاپن خودش را تا جای هفتم بالا کشید، و باران سنگین برای او هم نجات‌بخش شد. فرستاپن با تعویض به‌موقع لاستیک‌هایش، از جای هفتم به‌سرعت خودش را به جای دوم رساند و پس از همیلتون از خط پایان گذشت.

پیروزی همیلتون، او را دوباره در صدر جدول رده‌بندی بالاتر از فرستاپن قرار داد، اما فاصله‌اش با راننده هلندی اکنون تنها دو امتیاز است.

بیشتر از ورزش