مجروح شدن ده‌ها نفر به دلیل ازدحام جمعیت در مرز شلمچه

یک منبع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفت دست‌کم دو نفر به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده‌اند

با وجود ممنوعیت سفر زمینی به عراق به دلیل همه‌گیری کرونا، گذرگاه‌های مرزی بین ایران و عراق در روزهای اخیر شاهد تجمع شمار زیادی از زائران بود و طبق برخی گزارش‌ها، ده‌ها نفر هم بر اثر ازدحام جمعیت زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز از کشته شدن یکی از زائران در اثر ازدحام جمعیت خبر داده است.

یک منبع آگاه، ضمن تایید این خبر، به خبرنگار ایندپیندنت فارسی گفت دست‌کم دو نفر در اثر ازدحام جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که هیچکدام از مسئولان در محل حاضر نبوده‌ و زائران هم تست منفی کرونا در دست ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران عصر شنبه گزارش داد در پی ازدحام جمعیت زائران در مقابل پایانه شلمچه و شکستن درهای ورودی، دست‌کم ۳۵ نفر زخمی شده‌اند. 

پیشتر دولت‌های ایران و عراق اعلام کرده بودند به دلیل محدودیت‌های کرونا، سفر به عراق به مناسبت اربعین تنها از طریق هوایی و با اخذ روادید و در دست داشتن نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ مسافران امکان پذیر خواهد بود.

با این حال گذرگاه‌های چهارگانه مرزی، که طبق اعلام مسئولان مسدود است، شاهد هجوم زائرانی هستند که قصد دارند از طریق زمینی به عتبات عالیات بروند و دلیل آن انتشار شایعاتی در فضای مجازی عنوان شده است.

حیاتی معاون امنیتی استانداری خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در اهواز از بسته‌شدن ورودی‌های استان خوزستان و جاده خرمشهر به شلمچه خبر داد.

بنابر گزارش‌ها، ماموران انتظامی برای متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از ماشین آب پاش شده‌اند.