برتری تیم منتخب اروپا در روز نخست مسابقات تنیس جام لیور

رقابت‌های تنیس جام لیور کار خود را در شهر بوستون آمریکا آغاز کرد

روبلف ست اول را ۶-۴ واگذار کرد اما ست دوم را ۶-۳ برد تا بازی به تایبرک ۱۰ امتیازه کشیده شود  - Clive Brunskill/AFP

این مسابقات تنیس که در تقویم رقابت‌های رسمی سازمان جهانی تنیس قرار ندارد هرساله بین تیم‌های منتخب اروپا و منتخب جهان برگزار می‌شود که سال گذشته (۲۰۲۰) به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برگزار نشد.

راجر فدرر که پایه‌ریز اصلی این رقابت‌ها به شمار می‌رود امسال به دلیل آسیب‌دیدگی در این مسابقات حضور ندارد. این رقابت‌ها چهارمین دوره برگزاری خود را سپری می‌کند و این در حالی است که برای نخستین بار هیچ یک از سه بازیکن بزرگ دنیا یعنی جوکوویچ، نادال و فدرر در این دور از رقابت‌ها حضور ندارند.

در مسابقات روز نخست تیم منتخب اروپا موفق شد با سه پیروزی در مسابقات انفرادی و یک شکست در رقابت دو نفره نمایش پرقدرتی داشته باشد و فعلا با سه امتیاز بالاتر از تیم منتخب جهان قرار بگیرد.

در نخستین مسابقه کسپر رود نروژی برای تیم اروپا مقابل اوپلکا آمریکایی از منتخب جهان قرار گرفت و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ این غول آمریکایی را مغلوب کند.

هر تیم شامل شش بازیکن است که سه بازیکن بر اساس رده‌بندی جهانی انتخاب می‌شوند و سه بازیکن دیگر را کاپیتان‌های تیم‌ها برگزیده انتخاب می‌کنند.

کسپر رود و اوپلکا در سال جاری رقابت‌های تنیس از بازیکنان پدیده در رقابت‌ها بودند و برای این مسابقات از طرف کاپیتان‌ها انتخاب شدند. جان مک انرو آمریکایی برای تیم منتخب جهان و بیورن بورگ سوئدی برای تیم اروپا کاپیتانی این دور از رقابت‌ها را بر عهده دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دومین مسابقه انفرادی متئو برتینی ایتالیایی از تیم اروپا دومین برد این تیم را مقابل آلیاسیم کانادایی از تیم جهان رقم زد و موفق شد در یک بازی دیدندی به پیروزی برسد.

برتینی ست اول را ۷-۶ در تایبرک واگذار کرد و در ست دوم موفق شد ۷-۵ به پیروزی برسد اما بنا به قوانین این مسابقات بازیکنان برای تعیین برنده باید به جای مسابقه در ست سوم در یک تایبرک ۱۰ امتیازی به رقابت بپردازند تا برنده مسابقه مشخص شود و برتینی موفق شد در این تایبرک ۱۰ بر ۸ پیروز شود و یک برد دیگر را به حساب تیم اروپا ثبت کرد.

این مسابقات که در مدت سه روز انجام می‌شود در هر روز آن سه مسابقه انفرادی و یک مسابقه دو نفره برگزار خواهد شد اما سومین مسابقه انفرادی روز نخست هم سرنوشتی مشابه مسابقه دوم داشت، دیدار دیدنی شوارتسمن آرژانتینی از تیم جهان مقابل روبلف روس از تیم اروپا بعد از برابر شدن آن‌ها در ست شماری به تایبرک کشیده شد.

روبلف ست اول را ۶-۴ واگذار کرد اما ست دوم را ۶-۳ برد تا بازی به تایبرک ۱۰ امتیازه کشیده شود و توانست کار بزرگی انجام دهد. او در حالی که ۸ بر ۵ عقب بود توانست در یک بازگشت بی‌نظیر در این مسابقه بازی را در تایبرک ۱۱ بر ۹ پیروز شود و برنده این نبرد نفس‌گیر شود.

در رقابت دونفره ترکیب ایزنر و شاپووالوف برای منتخب جهان یک پیروزی را مقابل زورف و بریتینی به دست آوردند تا همچنان برای قهرمانی در این مسابقات امیدوار باشند.

برد در هر مسابقه در روز نخست یک امتیازی دارد و در روز دوم ۲ امتیاز و در روز سوم ۳ امتیازی خواهد بود و می‌توان گفت هنوز برای مشخص شدن قهرمان رقابت‌ها بسیار زود است.

در این مسابقات همه بازیکنان باید در دو روز اول رقابت‌ها یک مسابقه را انجام دهند و در کل رقابت‌ها هیچ بازیکنی بیشتر از دو بار اجازه بازی در رقابت انفرادی را نخواهد داشت.

راجر فدرر سوییسی، مرد شماره یک سابق تنیس جهان نیز میهمان ویژه این مسابقات بود و از حضور او با عصا در محل برگزاری رقابت‌ها می‌توان این‌گونه حدس زد که او هم‌اکنون وضعیت چندان مساعدی ندارد و نباید در آینده‌ای نزدیک شاهد حضورش در رقابت‌های تنیس باشیم.

بیشتر از تنيس