تولد دوباره؛ هفته مد میلان

هفته مد برای نخستین بار در ۱۸ ماه گذشته، با حضور تماشاگران، برگزار خواهد شد

جی‌جی حدید در مجموعه آلبرتا فرتی بهار/تابستان ۲۰۲۲، هفته مد میلان-REUTERS/Alessandro Garofalo

بازگشت تماشاگران به میلان درحالی‌که مد ایتالیا به دنبال «تولدی دوباره» است شور و هیجان تازه‌ای به شهری داده که سال گذشته را در سکوت قرنطینه‌های متوالی ایتالیا گذراند.

تاکسی‌ها و خودروهای تشریفات، سبک نمایش خیابانی و ستارگان نشسته در ردیف جلو به میلان بازگشته‌اند، چرا که هفته مد برای نخستین بار در ۱۸ ماه گذشته، با حضور تماشاگران، برگزار خواهد شد نه به‌صورت مجازی و آنلاین.

فندی، پرادا، ورساچه، دولچه و گابانا، میسونی، فرگامو، اترو... تقریباً همه خانه‌های مد بزرگ برای معرفی مجموعه‌های زنانه بهار/تابستان ۲۰۲۲ نمایش حضوری را انتخاب کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از ۶۵ قدم رو طی پنج روز، ۴۳ تای آن از حضور تماشاچیان بهره خواهند برد، همچنین ۷۷ مورد از ۹۸ ارائه نیز با تماشاگر برگزار خواهد شد و بسیاری از مهمانی‌ها نیز با حضور ستاره‌ها و طراحان برگزار خواهد شد.

بااین‌حال کووید -۱۹ هنوز حضوری محسوس خواهد داشت. از دعوت‌شدگان خواسته می‌شود که مدرک واکسیناسیون یا تست منفی خود برای ویروس کرونا را نشان دهند و از ماسک استفاده کنند.

بسیاری از خریداران و روزنامه‌نگاران به دلیل محدودیت‌های سفر جاری نمی‌توانند به میلان سفر کنند و تعداد شرکت‌کنندگان در رویدادها نیز محدود می‌شود.

با صمیمانه‌تر و خصوصی‌تر برگزار شدن بسیاری از بسیاری از نمایش‌ها، هنوز هیچ نشانه‌ای از بازگشت به نمایش‌های پررونق و عظیم سال‌های گذشته وجود ندارد.

اما ناامید نشوید. این فصل پر از تازگی است. روبرتو کاوالی با مدیریت هنری جدید فاوستو پوگلیسی بازگشته، در حالی که MM6 Maison Margiela و لوییزا اسپانیولی برای اولین بار نمایش دارند.

گوچی در میلان قدم‌روی مد برگزار نخواهد کرد، اما از پروژه جدیدی تحت عنوان The Vault رونمایی می‌کند، درعین‌حال جورجو آرمانی نیز ۴۰ سال فعالیت خط تولید Emporio خود را با برگزاری نمایشگاهی که چشم به گذشته دارد جشن می‌گیرد.

«لحظه‌ تولد دوباره»

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که در فوریه سال ۲۰۲۰ با موجی از موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شد و این امر باعث اعلام قرنطینه سراسری گردید که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را به رکود کشاند.

اما واکسیناسیون موفق، امیدهایی را برای بازگشت به‌نوعی از عادی شدن و رشد اقتصادی به ارمغان آورده است.

کارلو فررو، رئیس آژانس تجارت ایتالیا، گفت که ازسرگیری رویدادهای زنده با حضور فیزیکی تماشاچیان در هفته مد میلان «در شرایطی آغاز می‌شود که اقتصاد فعالیت‌ خود را از سر می‌گیرد و شجاعت سازمان‌دهندگان، سرسختی شرکت‌ها و حمایت از صنعت ایتالیا را نشان می‌دهد».

اعداد و ارقام در صنعت مد ایتالیا، از جمله نساجی، پوشاک، چرم، کفش و کالاهای چرمی، دلگرم‌کننده است چراکه گردش مالی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

البته این آمار هنوز ۱۵ درصد کمتر از قبل از شیوع همه‌گیری است، اما فعالان صنعت امیدوارند افزایش گسترده سفارش‌ها تا پایان سال تا حدودی این تفاوت را جبران کند.

کارلو کاپاسا، رئیس اتاق ملی مد ایتالیا، گفت که مجموعه‌های این هفته نشانگر «لحظه‌ تولد دوباره» هستند.

بیشتر از مُد و زیبایی