هفته مد نیویورک؛ قوی و خوشبین روی سقف آسمانخراش‌ها

پس از یک هفته بارانی و آب‌گرفته در نیویورک، نمایش‌های مد به بالای برج‌ها رفتند

پس از یک وقفه طولانی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، نیویورک هفته مد بهار/تابستان ۲۰۲۲ خود را با بازگشت نمایش‌های قدم‌رو با نام‌های بزرگی مانند تام فورد و جوزف آلتوزارا افتتاح کرد.

اگرچه هنوز برخی از محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری پابرجاست و نمی‌توان انتظار داشت همه‌چیز مطابق دو سال پیش برگزار شود.

همه‌گیری کرونا، دو هفته مد، در سپتامبر ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ را تحت‌الشعاع قرار داد و هر دو به شکل نمایش‌های مجازی برگزار شدند.

استیون کولب، مدیر اجرایی شورای طراحان مد آمریکا (CFDA)، می‌گوید که از دید او جایی برای هر دو شکل نمایش‌های دیجیتالی و حضوری وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: «واقعاً خوش‌بینی و انرژی و اشتیاق زیادی برای بازگشت به برنامه‌های زنده وجود دارد. هیچ‌چیز را نمی‌توانید با یک نمایش زنده مقایسه کنید.»

او با امید به بازگشت روزهای خوب گفت: «ما مقاوم و خوش‌بین هستیم.»

امسال در نیویورک که نمایش‌های مد آن زودتر از نمایش‌های لندن، میلان و پاریس است، هیچ کم و کسری از نظر شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اولین روز هفته مد نیویورک سه‌شنبه، ۷ دسامبر، هیلاری تیمور مجموعه‌ای از رنگ‌های تند و درخشان با موضوع «مزرعه و تنوع» را در نمایش مد کولینا استرادا (Collina Strada) برای بهار ۲۰۲۲ ارائه داد.

نمایش او ترکیبی بود از هر آن چیزی که از یک نمایش مد کلاسیک انتظار نداریم اما از هیلاری تیمور داریم! دختر اسکیت‌باز با دست شکسته، مدل روی صندلی چرخ‌دار، پیر و جوان و کودک. تیمور خیلی ساده می‌خواهد بگوید پس از یک سال رکود، همه ما باید این آزادی را داشته باشیم که هر چه می‌خواهیم، آزاد و رها بپوشیم.

پس از یک هفته بارانی و آب‌گرفته در نیویورک، نمایش های مد به بالای برج‌ها رفتند. سقف آسمان‌خراش‌ها در آخر این تابستان در نیویورک هم میزبان بادهای تند بود و هم نمایش مد و لباس. عصر پنجشنبه، ۹ سپتامبر، لاکوآن اسمیت مجموعه خود را بر فراز ساختمان امپایر استیت ارائه داد.

مایکل کورس طراح کد آمریکایی که خودش هم اصالتاً از اهالی لانگ آیلند نیویورک است، در حاشیه برگزاری مراسم هفته مد این شهر گفت: «این لحظه مهمی برای نیویورک است و ما مفتخریم که از شهر و صنعت حمایت می‌کنیم.»

پس از مدتها رکود در دنیای هنر و طراحی لباس، علاقه‌مندان هفته مد نیویورک هنوز از نمایش های این مراسم فارغ نشده باید به تماشای مت گالا ی امسال بنشینند.

بیشتر از مُد و زیبایی