سازمان غذا و داروی ایالات متحده: فقط کهن‌سالان واکسن تقویتی بزنند

تزریق واکسن تقویتی به افراد ۶۵ ساله یا مسن‌تر و افراد دارای ابتلای شدید و پرخطر ضرورت دارد

تاکنون ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر از مردم آمریکا تزریق تقویتی واکسن کووید را انجام داده‌اند - MARCO BERTORELLO / AFP

هیئت مشورتی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (اف‌دی‌ای) با پیشنهاد دولت بایدن برای تزریق تقویتی واکسن فایزر به اغلب مردم آمریکا مخالفت کرد و فقط تزریق آن به کهن‌سالان و بیماران دارای وضعیت خطرناک را تایید کرد.

این هيئت متشکل از کارشناسان برون‌سازمانی روز جمعه ۲۳ شهریور با تعداد رای ۱۶ به ۱۲ با طرح تزریق گسترده واکسن تقویتی مخالفت کرد و اعلام کرد داده‌های کافی در مورد ایمنی یا ضرورت تزریق سوم وجود ندارد.

اما در رای‌گیری دوم این هیئت نیز کارشناسان به اتفاق آرا به تزریق واکسن تقویتی به افراد ۶۵ ساله یا مسن‌تر و افراد دارای ابتلای شدید و پرخطر رای دادند.

خود سازمان غذا و داروی ایالات متحده (اف‌دی‌ای) هنوز به طور رسمی با پیشنهاد نخست مخالفت نکرده است ولی این سازمان اغلب از توصیه این هیئت مشورتی پیروی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر کُدی مایسنر، استاد دانشگاه تافتز، در مصاحبه با اسوشیتد پرس گفت: «گمان نکنم تزریق تقویتی به مهار همه‌گیری کمک چندانی بکند و مهم‌ترین پیام ما باید این باشد که دو نوبت تزریق به همگان را انجام دهیم.»

در جلسه‌ای یک ساعته اعضای این هیئت از کافی نبودن داده‌های شرکت فایزر انتقاد کردند و گفتند لزومی ندارد تزریق واکسن تقویتی در اسراییل برای ایالات متحده سرمشق باشد.

دولت بایدن به شدت طرح تزریق سوم را به عنوان ابزار جدیدی برای مقابله با همه‌گیری تبلیغ کرده بود و مخالفت این هیئت شکستی برای آن به شمار می‌آید.

در وب‌سایت کاخ سفید آمده است: «واکسن تقویتی نویدبخش آن است که آمریکایی‌ها به بالاترین تراز حفاظتی برسند. تزریق سه‌نوبتی واکسن رایج است (مثل واکسن هپاتیت ب و کزاز) و ماندگارترین و قوی‌ترین حفاظت را فراهم می‌کند... در صورت صدور مجوز یا تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا و موافقت کارگروه مشورتی ایمن‌سازی (ای‌سی‌آی‌پی) دولت آمادگی دارد تا در نهایت از ۲۰ سپتامبر تزریق تقویتی را آغاز کند.»

اما همه مردم آمریکا منتظر تصمیم سازمان غذا و دارو نمانده‌اند و به گزارش مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها تاکنون ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر از مردم این کشور تزریق تقویتی واکسن کووید را انجام داده‌اند.

© The Independent