افزایش ۲۴۰ درصدی موارد ابتلای کودکان به کرونا در آمریکا

موارد ابتلای کودکان به کرونا در دو هفته گذشته، از حدود ۵۰۰ هزار مورد بیشتر شده است

حدود ۶۳ درصد جمعیت آمریکا -بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال- کاملا واکسینه شده‌اند - Michael loccisano / AFP

گزارش آکادمی متخصصان بیماری‌های کودکان آمریکا (اِی‌اِی‌پی) نشان می‌دهد موارد ابتلای کودکان به کووید-۱۹ از ماه ژوییه تاکنون به طور متوالی افزایش یافته است. 

بر اساس گزارش ای‌ای‌پی با عنوان «کودکان و کووید-۱۹؛ گزارش داده‌ها در سطح کشور»، از روز نهم سپتامبر جواب آزمایش کرونا حدود ۵.۳ میلیون کودک از شروع همه‌گیری مثبت بوده است. ۲۴۳ هزار مورد ابتلا هم در هفته گذشته ثبت شده است.

از آغاز همه‌گیری کرونا، این بیشترین تعداد بیماری در میان کودکان در هفته بوده که ۲۴۰ برابر شاخص آن در ماه ژوییه است که تنها ۷۱ هزار ۷۲۶ مورد ابتلا در کودکان مشاهده شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آکادمی متخصصان بیماری‌های کودکان آمریکا اعلام کرده است: «موارد ابتلا کودکان پس از افت آن در اوایل تابستان به طور متوالی افزایش یافته و در دو هفته گذشته از حدود ۵۰۰ هزار مورد بیشتر شده است.»

 این گزارش خاطرنشان می‌کند که موارد بستری شدن و مرگ در کودکان همچنان معمول نیست.

گزارش ای‌ای‌پی اندکی پس از نتیجه پژوهش‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا (سی‌دی‌سی) منتشر شد که اعلام کرده بود شاخص بستری شدن کودکان زیر چهار سال مبتلا به کووید-۱۹ در نیمه ماه اوت، ۱۰ برابر همین شاخص در هفت هفته پیش از آن بوده است.

دکتر اریک دینگ: روند بد- در حال حاضر کودکان یک چهارم موارد هفتگی ابتلا به کووید-۱۹ در کشور را تشکیل می‌دهند - هفته گذشته ۲۵۲ هزار مورد جدید به (این شاخص) افزوده شد که بالاترین میزان آن از آغاز همه‌گیری تاکنون است. در دو هفته آخر اوت، کودکان حدود ۲۲ درصد (سهم ابتلا به بیماری را داشته‌اند).  ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ 

کارشناسان به بزرگسالان توصیه کرده‌اند به منظور حفاظت از کودکان زیر ۱۲ سال که واجد دریافت واکسن کرونا نیستند، واکسن بزنند.

بنا بر تازه‌ترین داده‌های سی‌دی‌سی، حدود ۶۳ درصد جمعیت آمریکا -بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال- کاملا واکسینه شده‌اند.

دکتر اریک دینگ  در توییتی دیگر نوشت:  آیا تنها موارد ملایم رو به افزایش است؟ نه! (موارد بستری در) بیمارستان‌های کودکان رو به افزایش است- به‌ویژه در جنوب و در ایالاتی که الزام استفاده از ماسک را لغو کرده‌اند.

در این میان، اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌اِی) از والدین کودکان خواسته است تا زمانی که واکسن‌های کووید-۱۹ تایید نشده‌اند از تعجیل در واکسینه کردن کودکانشان خودداری کنند.

اف‌دی‌ای روز جمعه اعلام کرد: «کودکان بزرگسالان کوچک نیستند و نکاتی که در آزمایش‌های واکسن کودکان مد نظر قرار می‌گیرد این است که آیا (برای کودکان) واکسن‌هایی با تاثیر و فرمول متفاوت و دوزهای جداگانه از واکسن هایی که به بزرگسالان داده شده، لازم است یا نه.»  

دکتر روُچِل والنسکی، مدیر سی‌دی‌سی روز دوشنبه گفت که این نهاد دولتی «با قید فوریت روی واکسن کودکان کار می‌کند» و اظهار امیدواری کرد که این واکسن‌ها تا پایان سال آماده شود. 

ای‌ای‌پی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لازم است به فوریت داده‌های مربوط به عوارض بلندمدت همه‌گیری بر کودکان» از جمله پیامد آن بر سلامت جسم، روان و احساسات آن‌ها «گردآوری شود».

© The Independent