شادی هواداران حزب‌الله لبنان از ورود تانکرهای حامل سوخت از ایران

حزب‌الله، ورود محموله سوخت به خاک لبنان را یک پیروزی برای خود اعلام کرده است

به گزارش آسوشیتدپرس، ده‌ها تانکر حاوی گازوئیل صادراتی از ایران روز پنجشنبه طبق قراری که با حزب‌الله لبنان گذاشته شده است، وارد این کشور شد.

حزب‌الله، ورود این محموله سوخت به خاک لبنان را یک پیروزی برای خود اعلام کرده است، چرا که هم ایران زیر تحریم‌های آمریکا است و هم دولت لبنان برای مقابله با کمبود سوخت از منابع مالی برخوردار نیست.

بنا بر این گزارش، نبیهه ادریس، از هواداران حزب‌الله لبنان، در جمع کسانی که برای خوش‌آمدگویی به کاروان تانکرهای حمل سوخت در شهر العین در غرب لبنان گرد آمده بودند، گفت: «خیلی برای ما مهم است، چون محاصره آمریکا و بیگانگان را شکستیم...خداوند و مادر بزرگ ما، ایران، به دادمان رسید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های آمریکا یا دولت لبنان تا کنون واکنشی به حمل سوخت از ایران به لبنان نشان نداده‌اند، اما به گزارش وبسایت خبر آنلاین، تصمیم واردات مازوت از ایران یک تصمیم حاکمیتی است و مبتنی بر قاعده حمایت از شهروندان و حفاظت از کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنگوی مقاومت اسلامی جنبش نُجَباء عراق هم گفته ایران با ارسال سوخت به لبنان باز هم ثابت کرد که متحدی صادق و نیرومند است.

به گزارش آسوشیتدپرس، کاروان متشکل از ۶۶ تانکر که هر کدام ۵۰ هزار لیتر سوخت حمل می‌کنند از گذرگاه مرزی قصیر که میان خاک سوریه و لبنان واقع است، وارد خاک لبنان شد. بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود شصت تانکر دیگر هم روز جمعه وارد خاک لبنان شوند.

تلویزیون المنار لبنان که وابسته به جمهوری اسلامی است، گزارش داد که کاروان تانکرها راهی شهر بعلبک در شرق لبنان است.

از دید منتقدان، اما، تحویل سوخت ایران به لبنان از طریق حزب‌الله، نشان‌دهنده فروپاشی دولت مرکزی لبنان است لاری هایتایان، کارشناس سوخت لبنان، در توییتی این رخداد را پیروزی حزب‌الله بر دولت لبنان خواند.