چتر حمایتی مالک متمول چلسی بالای سر زنان فوتبالیست

روایت بازیکنان تیم فوتبال زنان چلسی از دیدار با رومن آبراموویچ

JEFF PACHOUD / AFP

بازیکنان تیم زنان باشگاه چلسی پس از اولین ملاقات با رومن آبراموویچ، مالک باشگاه، گفتند که این ملاقات حامل «پیام بزرگی» بود که ما «واقعا ارزشمند» هستیم.

بیش از یک سال است که آبراموویچ مسابقه فوتبال مردان باشگاه خود را ندیده است. او پس از آن که مشکلاتی برای تمدید ویزای بریتانیای او پیش آمد، بیشتر وقت خود را در اسراییل سپری می‌کند. این وضعیت گمانه زنی  درمورد این که او علاقه‌اش را نسبت به باشگاه کم رنگ شده تقویت کرد. اما در این ماه، او و فدراسیون فوتبال اسراییل بطور مشترک حامی‌ مالی یک بازی دوستانه بین زنان چلسی و تیم ملی زنان اسراییل در تل آویو شدند.

میلیاردر متولد روسیه در مسابقه حضور یافت و روز قبل از مسابقه در بیت المقدس با بازیکنان تیم خود ملاقات کرد. میلی برایت،‌ هافبک تیم انگلیس، گفت: «می‌دانیم باشگاه از ما حمایت می‌کند، می‌دانیم مردان تیم پشتیبان ما هستند، می‌دانیم که رئیس‌ها هم پشتیبان ما هستند  اما از این که به این جا دعوت شدیم و پذیرایی که از ما شد بی نظیر بود. سپس ملاقات با آبراموویچ و حضور او در مسابقه، باعث شد به عنوان بازیکن تیم زنان چلسی احساس ارزشمندی بیشتری کنیم».

«عمل آن‌ها تایید کننده حرف‌هایی است که زده اند و این چیز خوبی است زیرا حرف زدن آسان است، اما عمل به آن چیز دیگری است. ملاقات و برقراری ارتباط او با همه باعث شد احساس کنیم که باشگاه به سمت جدید حرکت می‌کند و با تمام نیرو به پیش می‌رود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارلی تلفورد، دروازه بان تیم انگلیس ازچلسی که تیم را در سفر همراهی می‌کرد، در مورد این ملاقات گفت: «پیامی ‌که ارسال کرده‌اند خیلی بزرگ است. ما نمی‌خواهیم فقط برای این که باشگاه تیم زنان داشته باشد، در تیم باشیم. می‌خواهیم باشگاه برای ما ارزش قائل شود. بروس باک، رئیس هیئت مدیره باشگاه،  وقت زیادی با ما گذراند. آبراموویچ  وقت کم تری داشت؛ دو بار آمد. اشخاص دور و بر او دو یا سه روز را با ما بودند، واقعا ما را دوست داشتند، ما را با نام‌های خودمانی صدا می‌زدند، خیلی عالی بود که می‌دیدیم علاقه آن‌ها به ما واقعی بود و تظاهر نمی‌کردند.»

«آبراموویچ خیلی ساکت و با احتیاط بود. دستیار او به من گفت که او خیلی خجالتی است. او چند کلمه در باره این که چقدر افتخار می‌کند که اینجاست صحبت کرد، و همراه با بروس مسابقه ما را تماشا کرد.»

آبراموویچ در سال 2003 یک سال قبل از این که تیم زنان زیر چتر باشگاه قرار گیرد، چلسی را خریداری کرد. از 2013 که سرمایه گذاری در تیم زنان افزایش یافت، این تیم دو عنوان قهرمانی سوپرلیگ و دو جام انجمن فوتبال (FA) را بدست آورده است.

تلفورد افزود: «او مبلغ زیادی روی ما سرمایه گذاری می‌کند. فکر می‌کنم ما درک نکردیم او چقدر مایه گذاشته و چیزی هم پس نگرفته. او این سرمایه گذاری را بخاطر عشق به باشگاه و عشق به فوتبال زنان انجام می‌دهد. او در نظر دارد که باشگاهش از هر نظر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین باشگاه جهان شود.»

«شما باید به احترام او سر تعظیم فرود آورید. آری، او یکی از ثروتمندترین مردان جهان است، اما مجبور نیست کارهایی را که می‌کند انجام دهد.»

بخشی از هدف‌های این سفر ترفیع فوتبال زنان در اسراییل بود و مسابقه رکورد 8500 تماشاچی را بدست آورد. اسراییل در رده 64 جهان است و چلسی در حالی که در نیم فصل بازی‌های دست گرمی ‌قبل از شروع فصل اصلی قرار دارد، با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

برایت افزود: «این بازی فراتر از یک بازی دست گرمی‌ قبل از شروع فصل بود، زیرا سطح آگاهی در اسراییل را بالا برد. فکر می‌کنم با تماشاچیان زیادی که به ورزشگاه آمدند، ما از سر حد گذشتیم و از تیم اسراییل و باشگاه‌های آن‌ها حمایت کردیم تا مردم بیش تری درگیر شوند.»

تلفورد گفت: «ما فقط می‌خواستیم مربی گری کنیم و الهام بخش کودکان باشیم. فراموش می‌کنیم که یک نشان، چقدر می‌تواند قدرتمند باشد. وقتی به جایی مانند اسراییل می‌رویم و مربی کودکان می‌شویم، بویژه کودکانی که به علت‌های سیاسی یکدیگر را نمی‌بینند  وبا هم آمیخته نمی‌شوند، اما وقتی فوتبال را مقابل آن‌ها قرار می‌دهیم همه گرد آن جمع می‌شوند و ناگهان همه یک جور می‌شوند، این خود یک پیام بسیار قدرتمند است.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش