مکرون از کشته شدن سرکرده داعش در «صحرای بزرگ» خبر داد

رییس جمهور فرانسه بدون آن که جزییات بیش‌تری اعلام کند در توییتر نوشت: ابو ولید صحراوی را «نیروهای فرانسه از پای درآوردند»

صحراوی مسئولیت حمله‌ای در سال ۲۰۱۷ در نیجر را به عهده گرفته بود که در آن چهار نفر از کارکنان نظامی ایالات متحده و چهار نظامی نیجر کشته شدند-عکس از  Rewards for Justice

فرانسه اعلام کرد سرکرده داعش در منطقه صحرا را کشته است و این عملیات را «ضربه‌ای قاطع» به این گروه تروریستی خواند.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه بدون آن که جزییات بیش‌تری اعلام کند در توییتر نوشت: ابو ولید صحراوی را «نیروهای فرانسه از پای درآوردند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شایعه مرگ این سرکرده شبه‌نظامی هفته‌ها است که در مالی بر سر زبان‌ها است اما هیچ یک از مراجع رسمی آن را تایید نکرده بودند.

فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه هم در توییتر نوشت: ضربه‌ای قاطع به این گروه تروریستی بود. نبرد ما ادامه دارد.

محل کشته شدن صحراوی اعلام نشده ولی شاخه داعشی تحت رهبری او متهم به انجام ده‌ها حمله در مرز مالی و نیجر است.

صحراوی مسئولیت حمله‌ای در سال ۲۰۱۷ در نیجر را به عهده گرفته بود که در آن چهار نفر از کارکنان نظامی ایالات متحده و چهار نظامی نیجر کشته شدند.

نیروهای فرانسه عدنان ابو ولید صحراوی رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی در صحرای بزرگ را از کار انداختند. این موفقیت بزرگ دیگری بود در نبرد ما با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل آفریقا.

صحراوی مدت‌های طولانی با افراط‌گرایان اسلامی در مالی فعالیت می‌کرده و مدتی سخنگوی گروه موجائو در مالی بود. این گروه شهر مهم گائو در شمال این کشور را در عملیات جهادی سال ۲۰۱۲ تصرف کرده بود.

فرانسه بعد از دخالت نظامی سال ۲۰۱۳ در شمال مالی، درگیر نبرد با افراط‌گرایان اسلامی در منطقه ساحل آفریقا بوده است. این منطقه زمانی مستعمره فرانسه بود. البته فرانسه اخیراً اعلام کرده بود حضور نظامی خود در این منطقه را کاهش خواهد داد و قصد دارد در اوایل سال آینده میلادی دو هزار نظامی خود را از آن خارج کند.

گزارش ای‌پی

© The Independent

بیشتر از جهان