شخصی که از سرطان نجات یافته، مسافر بعدی اسپیس‌اکس است

هلی آرسنو به همراه بقیه سرنشینان، با موشک فالکون ۹ اسپیس‌اکس به فضا پرتاب خواهد شد

هلی آرسنو با ۲۹ سال همچنان جوا‌ن‌ترین آمریکایی مسافر فضا محسوب می‌شود - ALSAC / AFP

هلی آرسنو نخستین مسافری بود که نامش برای انجام ماموریت فضایی «اینسپریشن ۴» اعلام شد. فردی که شاید بیش از هر کسی نماد و مظهر هدف این ماموریت فضایی است. 

«اینسپریشن ۴» در نگاه اول یک سفر فضایی مانند سایر سفرهای فضایی است که میلیاردرها در سال جاری انجام دادند. با برنامه ریزی «جرد آیزاکمن» کارآفرین اینترنتی برای انجام یک سفر فضایی غالبا تفریحی، مقصود این سفر عمدتا انجام یک سفر پیشگامانه تجاری بود.

آقای آیزاکمن بر خلاف سایر میلیاردرها تلاش کرده که سفر فضایی را به شکل دیگری یعنی به منظور الهام بخشیدن [و ایجاد انگیزه] به جهان معرفی کند. او افزون بر اینکه می‌‌گوید این سفر برای پیشبرد شور و اشتیاق علمی است و ارزش‌هایی از جمله «شکوفایی و موفقیت و رفاه» را ترویج می‌کند، با جمع‌آوری بیش از صد میلیون دلار از این سفر برای کمک به بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود استفاده کرده است. 

خانم آرسنو، مثالی زنده است که این بیمارستان کار خود را به درستی انجام می‌دهد. علاوه بر انجام پژوهش روی سرطان کودکان، این بیمارستان از افرد کم‌سنی که از این بیماری رنج می‌برند، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای مراقبت می‌کند. خانم آرسنو زمانی که در سن ۱۰ سالگی به استئوسارکوما، نوعی سرطان استخوان دچار شد، یکی از همین افراد کم‌‌سن بود. بیمارستان سنت جود با انجام شیمی درمانی و جراحی او را تحت مراقبت خود قرار داد. او پس از درمان متعهد شد که به این بیمارستان باز می‌گردد و البته این کار را هم انجام داد. اینک او سالم است و به عنوان دستیار پزشک در همان بیمارستانی که نجاتش داده است، همین کمک را به افراد دیگر ارائه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین راستا او به عنوان مسئول امور پزشکی بیمارستان تعیین شده است. بنا به اعلام «اینسپریشن ۴»، او در قالب بخشی از این شغل، در مدت این ماموریت فضایی بر مراقبت‌های پزشکی و آزمایش‌ها نظارت خواهد کرد. خانم آرسنو در هماهنگی با سایر ارزش‌های [تعریف شده]، «شکوفایی»، «توانایی رهبری» و «سخاوت» (که چهار سرنشین این پرواز، نماد و تجسم آن ارزش‌ها محسوب می‌شوند)  نماد ارزش «امید» است.

با اعلام برنامه این سفر فضایی، خانم آرسنو، جوان‌ترین مسافر فضا به شمار می‌آمد اما زمانی که جف بیزوس اعلام کرد که پرواز بلو اوریجین، اولیور دایمان دانشجوی هلندی را در سفری که هزینه‌اش را پدر دایمان پرداخت کرده است به همراه خواهد داشت، این عنوان [یعنی جوان‌ترین مسافر فضا] از خانم آرسنو گرفته شد. 

اگرچه که او با داشتن ۲۹ سال همچنان جوا‌ن‌ترین آمریکایی مسافر فضا محسوب می‌شود و او عنوان نخستین بودن را در بسیاری از زمینه‌ها در فضا با خود خواهد داشت. نخستین زن شهروند عادی آمریکایی و نخستین فردی است که با اندام‌های مصنوعی و نخستین جان به در برده از سرطان کودکان [که به فضا راه پیدا می‌کند].

خانم آرسنو به همراه بقیه سرنشینان، با موشک فالکون ۹ اسپیس‌اکس - درون کپسول «کرو دراگون» که در قسمت بالای موشک نصب شده است - به فضا پرتاب خواهد شد و سه روز در فضا به سر خواهد برد. آن‌ها پس از این سفر به زمین بازگشته و در اقیانوس خواهند افتاد. 

او و سایرسرنشینان، طیفی از تمرینات فضانوردی شامل حرکت مداری، تمرین‌های عملیاتی در شرایط ریزگرانش، گرانش صفر و سایر اشکال آزمایش تنش و همچنین تمرینات اضطراری و شبیه‌سازی ماموریت پروازی را گذرانده‌اند. البته این کپسول فضایی خودکار است و تنها در صورتی به این تمرینات نیاز خواهد شد که نقص یا ایراد جدی پیش بیاید.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی