تخلف تیم ملی فوتبال آرژانتین مسابقه مقابل برزیل را نیمه‌تمام گذاشت

رقابت دو تیم برزیل و آرژانتین همیشه از مسابقات مهم فوتبال در جهان به شمار می‌آید

ابتدا و در تصاویر تلویزیونی این‌گونه به نظر می‌رسید که شاید بین نیمکت‌نشینان دو تیم درگیری رخ داده است - NELSON ALMEIDA / AFP

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آمریکای جنوبی اتفاقی عجیب و نادر را شاهد بود. رقابت دو تیم برزیل و آرژانتین همیشه از مسابقات مهم فوتبال در جهان به شمار می‌آید و تیم فوتبال برزیل که در این مسابقه میزبان آرژانتین بود، تصمیم داشت تا شکست مقابل البی سلسته در فینال کوپا آمریکا را جبران کند. جدال دو دوست یعنی نیمار و مسی در قالب تیم‌ ملی کشورشان هم بر جذابیت‌های این مسابقه می‌افزود اما چند دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که ناگهان بازی متوقف شد و در کنار زمین هرج‌ومرج زیادی به پا شد و در نهایت پلیس برزیل به زمین مسابقه وارد شد و چند تن از بازیکنان تیم آرژانتین را بازداشت کرد.

ابتدا و در تصاویر تلویزیونی این‌گونه به نظر می‌رسید که شاید بین نیمکت‌نشینان دو تیم درگیری رخ داده و سرمربی برزیل هم در صدر این درگیری‌ها است.

داور پس از مشاهده شرایط موجود و وقفه‌ای طولانی که تا شروع دوباره بازی پیش آمد، ادامه مسابقه را ناممکن دید و تیم آرژانتین هم تا آرام شدن اوضاع زمین را ترک کرد و به رختکن رفت. داوران مسابقه نیز چنین کردند و تنها تیم ملی برزیل بهت‌زده از این اتفاق‌ها در زمین مسابقه باقی ماند؛ اما داستان فراتر از دعوا در کنار زمین مسابقه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موضوع به اقدام چهار تن از بازیکنان تیم فوتبال آرژانتین برمی‌گشت که غیرقانونی در این مسابقه حاضر شده بودند. لوسلسو و رومرو، دو بازیکن تیم تاتنهام و مارتینز و بوئندیا از باشگاه استون ویلا بازیکنانی بودند که با یک هواپیمای اختصاصی از انگلستان به برزیل آمدند و این مشکلات را برای تیم ملی آرژانتین به وجود آوردند.

پیش از سفر این بازیکنان به آرژانتین، گفته شده بود که این چهار بازیکن به دلیل شرایط کشور میزبان و اینکه هر دو کشور انگلستان و برزیل در لیست قرمز ورودی مسافران یکدیگرند، این باید پس از ورود به برزیل ۱۴ روز قرنطینه شوند و اجازه حضور در زمین مسابقه را نخواهند داشت اما آن‌ها در زمان ورود مدارک جعلی به پلیس نشان دادند و به‌دروغ عنوان کردند که از جایی دیگر به برزیل آمده‌اند و نام کشور مبدا که انگلستان بود را در برگه ورود درج نکردند.

پلیس برزیل این موضوع را دریافت و حضور سه تن از این بازیکنان در زمین مسابقه حاشیه‌ساز شد. آن‌ها با مشاهده این سه بازیکن در زمین سریع وارد عمل شدند و آن‌ها را دستگیر کردند. چند دقیقه پس از رفتن تیم آرژانتین به رختکن، مسی با کاور تمرینی به زمین مسابقه بازگشت و با مسئولان برزیلی و عده‌ای از بازیکنان صحبت کرد. به نظر می‌رسید مسئولان مسابقه معتقد بودند که این چهار بازیکن باید به پلیس این کشور تحویل داده شوند تا بازی دوباره آغاز شود اما مسی نیز حامل این پیام بود که در این صورت، تیم آرژانتین به زمین مسابقه بازنخواهد گشت.

او اذعان داشت که اگر مورد خاصی بوده است، باید تا پیش از شروع مسابقه و زمانی که آن‌ها در هتل حضور داشتند، آن را مطرح می‌کردند و چنین کاری در زمین مسابقه کمی مشکوک است و آن‌ها به‌عمد چنین کرده‌اند.

بدین ترتیب کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی این مسابقه را به حالت تعلیق درآورد تا فیفا در مورد این اتفاق نادر در دنیای فوتبال تصمیم‌گیری کند. اتفاقی که ممکن است برای تیم فوتبال آرژانتین تبعات سنگینی داشته باشد و حتی به حذف آن‌ از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ منجر شود.

این چهار بازیکن علاوه بر دردسر بزرگی که برای تیم ملی کشورشان به وجود آوردند، حالا در دو بازی پیش رو در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان نیز نمی‌تواند برای تیم‌هایشان به میدان بروند. آن‌ها پس از ورود به خاک انگلستان باید ۱۰ روز قرنطینه شوند و بدون شک باشگاه‌هایشان هم آن‌ها را جریمه خواهند کرد.

بیشتر از ورزش