«جادوگر کیو‌ انان» اتهام خود را پذیرفت

طبق تخمین‌های دادستانی، چانسلی می‌تواند بین ٤١ تا ٥١ ماه زندان محکوم شود

«جادوگر کیو‌ انان» به عنوان یکی از افرادی که ژانویه گذشته در هجوم به کنگره آمریکا دست داشت، روز جمعه اتهام خود مبنی بر جلوگیری از روند اجرای فعالیت‌های کنگره را پذیرفت. جرمی که بر اساس آن می‌توان وی را تا ۲۰ سال به حبس محکوم کرد.

تصاویری از جیکوب آنتونی چانسلی، (مرد بدون پیراهن که نیزه‌ای بر سر داشت و کلاه خز شاخ پوشیده بود و به عنوان شمن شناخته شد)، هنگامی که با برخی دیگر به ساختمان کنگره حمله کردند و سنای آمریکا را تصاحب کردند، در سراسر جهان پخش شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چانسلی نظریه‌پرداز راست افراطی و عامل تحریک هواداران دونالد ترامپ است که سعی کردند روند تأیید کنگره در مورد نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری ایالات متحده را متوقف کنند.

چانسلی در گفتگوی ویدئویی با قاضی فدرال در واشنگتن، شش مورد از اتهاماتش را پذیرفت و به مشکلات روانی خود اعتراف کرد. او پیش از این تحت ارزیابی روانپزشکی قرار گرفته بود و قاضی تشخیص داد که پرونده چانسلی قابل رسیدگی است.

طبق تخمین‌های دادستانی، چانسلی می‌تواند بین ۴۱ تا ۵۱ ماه زندان محکوم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکیل او، آلبرت واتکینز در دادگاه اظهار داشت که آقای چانسلی سابقه جنایی ندارد و ما می‌دانیم که او برنامه ریز (ناآرامی‌ها) نبوده و اقدام خشنی هم نکرده است.

واتکینز همچنین از دادگاه خواسته است تا موکلش تا زمان صدور حکم از زندان آزاد شود. درخواستی که قاضی لامبرت گفته است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چانسلی، معروف به جیکوب آنجلی، یکی از چند صد شورشی است که پس از شورش دستگیر شدند. او و همراهانش پس از انتشار فیلم‌های ویدئویی که نشان می‌دهند در حال مبارزه با نیروهای امنیتی هستند، به جرم خود مبنی بر حمله به ساختمان کنگره و تهدید علیه قانون‌گذاران و معاون رئیس جمهوری وقت مایک پنس که بر روند صدور گواهینامه کالج انتخاباتی نظارت می‌کرد، اعتراف کرده‌اند.

دادستان‌ها گفته‌اند که چانسلی یادداشتی را برای پنس در پارلمان سنا گذاشت که در آن نوشته شده بود: «مسئله فقط زمان است، عدالت به زودی می‌آید.»

بیشتر از جهان