حمله‌کنندگان به کنگره به‌دنبال «گروگانگیری و ترور مقام‌های سیاسی» بودند

دادستان‌های رسیدگی‌کننده به رویداد حمله به کنگره می‌گویند مایک پنس هم به ترور تهدید شده است

دادستان‌های آمریكایی رسیدگی‌کننده به پرونده یورش به کنگره آمریکا معتقدند كه طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، در روز حمله به کنگره قصد داشتند «مقام‌های سیاسی منتخب را در یورش به ساختمان کنگره، گروگان بگیرند و یا آن‌ها را ترور كنند .

یک روز پس از این یورش، دادخواستی برای دستگیری و رسیدگی به اتهامات جیکوب آنتونی چانسلی از سوی وزارت دادگستری آمریکا صادر شد.

آقای چانسلی همان فردی است که با شاخی بر سر و رنگ‌آمیزی بدنش در مرکز شورش‌های روز شش ژانویه قرار داشت.

دادستان‌ها درباره یورش به ساختمان کنگره گفتند: «شواهد محکم، از جمله سخنان و اعمال خود چانسلی نشان می‌دهد که هدف حمله‌کنندگان به کنگره، دستگیری و ترور مقامات منتخب دولت جدید ایالات متحده بوده است.»

آنها گفتند كه چانسلی ۳۳ ساله یادداشتی را برای پنس در محل اتاق کارش در سنا گذاشته است كه در آن نوشته شده بود: «فقط مسئله زمان است، عدالت در راه است.»

در یورش به ساختمان کنگره و رویدادهای پس از آن پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

این در حالی است که دادستان‌ها اتهاماتی را علیه افراد درگیر در شورش، از جمله مردی که پرچم جنوبی‌ها (پرچم ایالات متفق در جریان جنگ داخلی آمریکا) را در داخل ساختمان به اهتزاز درآورد، اعلام کردند.

آقای چانسلی روز جمعه باید در دادگاه حاضر شود.

دادستان‌ها گفتند که او معتاد به مواد مخدر و احتمالاً دارای مشکلات روحی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«چانسلی صریحاً در مورد عقیده خود مبنی بر اینکه او یک موجود بیگانه، موجودی بالاتر است و اکنون موقتا روی زمین است تا به واقعیت دیگری صعود کند، صحبت کرده است.»

یک روز پس از یورش به ساختمان کنگره وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد که آقای چانسلی تفهیم اتهام شده است.

در دادخواست اولیه، او متهم به ورود به یک ساختمان ممنوعه دولتی بدون اجازه قانونی، ورود خشونت‌آمیز و نقض نظم عمومی در محوطه کنگره شده است.

چانسلی یکی از خیل هواداران دوآتشه ترامپ است که روز شش ژانویه در حالی که کنگره برای تایید استوارنامه‌های انتخاباتی کالج الکترال جو بایدن و معاون او کاملا هریس تشکیل جلسه داده بود، وارد آن ساختمان شدند.