دهمین طلا و رکورد جهانی پرتاب نیزه پارالمپیک برای ایران

ایران اکنون با ۱۰ طلا، ۹ نقره و یک برنز در جدول مدالی در رده سیزدهم قرار دارد

حامد امیری در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو- عکس از ایرنا

حامد امیری ایران را صاحب دهمین مدال طلای پارالمپیک توکیو کرد و رکورد جهان را هم شکست.

در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو در ماده  پرتاب نیزه کلاس F54 با پنج ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت. او با رکورد ۳۱.۳۵ علاوه بر مدال طلا، رکورد پارالمپیک توکیو را نیز شکست و تعداد مدال‌های طلای کاروان ایران دو رقمی و به عدد ۱۰ رسید.

مهدی پوررهنما هم روز جمعه در بازی‌های پارالمپیک توکیو نقره گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان در رقابت‌های وزن منهای ۷۵ کیلوگرم پاراتکواندو است در دور اول رقابت‌ها استراحت داشت. او در اولین دیدارش به مصاف فاتح سلیک از ترکیه رفت و توانست با برتری قاطع با نتیجه  ٣٧ بر ٢١ به برتری دست یابد. پوررهنما در مرحله نیمه نهایی برابر  نورلان دومبایف از قزاقستان با نتیجه ۲۴ بر ۶ به پیروزی رسید و راهی فینال شد. او در فینال برابر لوپز گارسیا از مکزیک با نتیجه ٢۶ بر ٢٠ شکست خورد و مدال طلای این رقابت‌ها را  از دست داد و به  مدال نقره رسید.

تاکنون ساره جوانمردی در تیراندازی، زهرا نعمتی در تیروکمان، روح الله رستمی در وزنه‌برداری، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده در جودو و امیر خسروانی، مهدی اولاد، هاشمیه متقیان، حامد امیری و سعید افروز در دوومیدانی موفق به کسب مدال طلا برای کاروان ایران شده‌اند.

امان‌الله پاپی، علیرضا مختاری، علی پیروج و مهدی اولاد در دوومیدانی، امیر جعفری، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی در وزنه برداری، رمضان بیابانی در تیروکمان و مهدی پوررهنما در تکواندو موفق به کسب مدال نقره شدند. سامان رضی در وزنه برداری هم موفق به کسب مدال برنز شده است.

ایران اکنون با ۱۰ طلا، ۹ نقره و یک برنز در جدول مدالی در رده سیزدهم قرار دارد.

بیشتر از ورزش