ورزشکار نابینای ایران مدال طلای پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو را به گردن آویخت

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون ۱۱ پنج مدال طلا، پنج نقره و یک برنز کسب کرده است

مهدی اولاد علاوه بر کسب مدال طلا، دو مرتبه پیاپی هم رکورد شخصی‌اش را افزایش داد - عکس از ایرنا

روز ششم بازی‌های پارالمپیک توکیو با مدال طلای مهدی اولاد، ورزشکار نابینای ایران، در پرتاب وزنه همراه شد. این پنجمین طلای کاروان ایران بود.

امروز، دوشنبه ۳۰ اوت، ایران در رقابت‌های پرتاب وزنه مردان کلاس ۱۱ F دو نماینده داشت که باید برای رسیدن به مدال با ۹ حریف دیگر رقابت می‌کردند. مهدی اولاد و نورمحمد آرخی، نمایندگان ایران در پرتاب وزنه بودند و مهدی اولاد با ثبت پرتاب  ۱۴.۴۳ متر، به مدال طلا رسید. 

مهدی اولاد در پرتاب اول، ۱۳.۵۳ را به ثبت رساند، در پرتاب دوم ۱۴.۱۲، و در پرتاب سوم هم ۱۴.۰۱ را  ثبت کرد. او در حرکت چهارم و پنجم هم با ثبت رکورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳، دو مرتبه پیاپی رکورد شخصی‌اش را افزایش داد و در نهایت هم در پرتاب ششم ۱۳.۷۹ را به ثبت رساند تا با پرتاب پنجم به مدال طلا برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلساندر دا سیلوا از اسپانیا با ثبت ۱۳.۸۹ به مدال نقره رسید، و مدال برنز را نیز اونی تاپیا از ایتالیا، با ثبت ۱۳.۶۰، از آنِ خود کرد. نورمحمد ارخی از ایران با ثبت  ۱۲.۷۸ در رده ششم قرار گرفت.

در این رقابت‌ها ورزشکاران کشورهای اکراین، ایتالیا، برزیل، کراواسی، روسیه، لهستان، اسپانیا، و گوام حضور داشتند.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون ۱۱ مدال ( پنج طلا، پنج نقره، یک برنز) در وزنه‌برداری، دوومیدانی، و جودو کسب کرده است و در مقام شانزدهم رده‌بندی قرار دارد.

بیشتر از ورزش