پارالمپیک توکیو؛ زهرا نعمتی طلا گرفت

مدال طلای توکیو، سومین مدالی است که زهرا نعمتی در رقابت‌های پارالمپیک کسب می‌کند

مدال زهرا نعمتی نهمین مدال طلای کاروان اعزامی ایران به رقابت‌های پارالمپیک توکیو است- عکس از وبسایت ورزش بانوان

زهرا نعمتی در مرحله نهایی ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان، حریف ایتالیایی خود را شکست داد و مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کرد. مدال زهرا نعمتی نهمین مدال طلای کاروان اعزامی ایران به رقابت‌های پارالمپیک توکیو است.

زهرا نعمتی روز پنجشنبه، ۱۱ شهریور، در مرحله پایانی رقابت‌های ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان در پارک تیراندازی یومنوشیمای توکیو، مقابل حریفی از ایتالیا قرار گرفت و پس از پنج ست بازی موفق شد او را با تیر طلایی شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نعمتی در مرحله یک‌هشتم پایانی و در مواجهه با سوتلوا بارانتسوای روس نیز توانسته بود با نتیجه شش بر پنج پیروز شود. او در این دوره از رقابت‌ها پس از پیروزی مقابل حریف روس، در یک‌چهارم نهایی نیز هفت بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی با نتیجه شش بر دو حریف یونانی خود را شکست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نعمتی در ادامه رقابت‌های تیروکمان پارالمپیک روز شنبه (۱۳ شهریور) به همراه غلامرضا رحیمی، در ماده میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد.

مدال طلای رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو، سومین مدالی است که زهرا نعمتی از رقابت‌های پارالمپیک کسب می‌کند. او نخستین مدال خود را در پارالمپیک لندن در سال ۲۰۱۲ به دست آورد.

قهرمان پارالمپیک ایران متولد اردیبهشت‌ ۱۳۶۴ است. او تاکنون بارها مدال طلای بازی‌های المپیک و پارالمپیک را به خانه برده است.

زهرا نعمتی پیش‌تر عضو تیم ملی تکواندوی زنان ایران بود اما پس از اینکه در یک تصادف رانندگی در سال ۱۳۸۳ آسیب دید، به رشته تیروکمان گرایش پیدا کرد. او در سال ۲۰۱۶ و در بازی‌های المپیک برزیل، پرچمدار کاروان اعزامی ایران بود.

بیشتر از ورزش