ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در بحرین معرفی شد

خالد یوسف الجلاهمه، نخستین سفیر بحرین در اسرائیل، نیز همین هفته وارد آن کشور شد

ایتان نائه پیش از این سرپرست موقت هیئت دیپلماتیک اسرائیل در ابوظبی بود- @AmbassadorNaehتصویر از صفحه فیسبوک ایتان نائه

حدود یک سال پس از عادی‌سازی روابط میان دو کشور اسرائیل و بحرین، ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در منامه معرفی شد.

ایتان نائه پیش از این سرپرست موقت هیئت دیپلماتیک اسرائیل در سفارت امارت متحده عربی در ابوظبی بود، تا مردادماه سال جاری که امیر هایک، رئیس انجمن هتلداران اسرائیل، به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در امارات جایگزین او شد. نائه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی نیز سفیر اسرائیل در ترکیه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی نخستین کشور عرب حوزه خلیج فارس بود که در ماه اوت سال گذشته از عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل خبر داد. پس از آن بحرین نیز اعلام کرد که برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل توافق کرده است. هر دو کشور در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی که با میانجی‌گری دولت آمریکا حاصل شد، در چارچوب پیمان ابراهیم، با کشور اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

خالد یوسف الجلاهمه، نخستین سفیر بحرین در اسرائیل، نیز همین هفته وارد اسرائیل شد. یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز پنج‌شنبه، ۱۱ شهریور ماه، در دیار با الجلاهمه، ورود سفیر و افتتاح قریب‌الوقوع سفارت بحرین در اسرائیل را تبریک گفت.  

درپی این ملاقات وزیر خارجه اسرائیل گفت: «افتتاح سفارت پادشاهی بحرین در اسرائیل گامی دیگر در جهت صلح واقعی در خاورمیانه است. بسیاری از کشورهای منطقه روابط قوی بین ما و بحرینی‌ها و همچنین تصمیم شجاعانه پادشاه بحرین، اعلیحضرت حمد بن عیسی آل خلیفه‌، برای برقراری صلح با اسرائیل را شاهد بوده‌اند. در آینده، دیگر کشورهایی که چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهند نیز به حلقه صلح خواهند پیوست.»

خالد یوسف الجلاهمه که فروردین امسال به‌عنوان سرپرست نمایندگی دیپلماتیک بحرین در اسرائیل وارد آن کشور شده بود، تیرماه به‌طور رسمی به عنوان اولین سفیر آن کشور در اسرائیل تایید شد.